Välkommen, Besökare

Insidious
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Insidious

Insidious 05 dec 2011 00:32 #1

Jag har hört så mycket om denna skräckfilm. Att den är skapad av hjärnorna bakom Saw och Paranormal Activity vet jag inte riktigt hur jag ska ställa mig till. Jag älskade Paranormal Activity, det var mer än ett deccennium sedan jag tyckte att en skräckfilm var så jobbig rent känslomässigt. Jag hyrde Paranormal Activity 2 men pallade inte att se den, det gick helt enkelt inte.

Saw-filmerna för min del är skräp skräp och åter skräp. Första filmen var mest frustrerande, de efterkommande filmerna är bara ren mjölkning av pengar. Skittråkiga filmer helt enkelt.

Så vad kan jag förvänta mig av Insidious? Lillebrossan tyckte inte att jag skulle se den då jag har en liten knatte på ett år, han tyckte detsamma om Paranormal Activity 2. Jag vill gärna se Insidious då jag har hört så mycket gott om den men pallar jag se den själv? Jag tvivlar faktiskt. Det skönaste vore att ha någon bredvid mig eller att kanske se den mitt på blanka dan, vilket är svårt under denna årstiden.

Ni som har sett den? Borde jag vara så pepp som jag är eller är det en film i stil med den ubertrista Rite?

Re: Insidious 05 dec 2011 06:21 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Utan att egentligen veta någonting om filmen så får jag rent spontant känslan av att det är en standard-Hollywood skräckis. Det där med "hjärnorna bakom Saw" får ju en att rata filmen med en gång mer eller mindre.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Insidious 07 dec 2011 19:55 #3

Så nu jäklar i mig, nu börjar den...förtexterna rullar. Redan läbbigt. Jag hoppas nästan att den är skitkass så att jag slipper på lika påverkad som jag blev av Paranormal Activity. Wish me luck!

Der har inte ens gått två minuter in i filmen och de har lyckats skicka in en läbbig grej. Hua mig!
Senast ändrad: 07 dec 2011 19:57 av Pappapiraten.

Re: Insidious 07 dec 2011 20:01 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Lycka till. Vi ses på andra sidan.

Re: Insidious 07 dec 2011 22:54 #5

Suck pust och stön! Nä det där var ingen hit. Ingen rulle att hetsa upp sig för.
Början är stabil och bra, resten sen...down the drain!

Re: Insidious 08 dec 2011 06:15 #6

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Se där ja. Då var ju min magkänsla inte helt fel då.

Re: Insidious 08 dec 2011 07:43 #7

Stomach-sense-man!!
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Insidious 13 dec 2011 09:27 #8

Jag blir mer och mer irriterad på denna rulle ju mer jag tänker på den.

:pinch: Varning: spoiler!

...och
:pinch: Varning: spoiler!

Jag tycker att hela Insidious för tankarna till den tidiga Poltergeist.

Re: Insidious 13 dec 2011 09:30 #9

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Alltså inget du rekommenderar då alltså? Den andra spoilern var ju minst sagt lite lustig.

Re: Insidious 13 dec 2011 09:39 #10

Njae det är det nog inte om man nu inte är en skräckfilmsfantast, då kan den ju vara intressant ur ett hobby-perspektiv.

Angående den andra spoilern, ja det är mycket lustigt.

Re: Insidious 13 dec 2011 09:44 #11

Förresten, här kommer en riktigt lustig spoiler till.

Re: Insidious 13 dec 2011 09:53 #12

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Öööööh? Förstår säkert om och när jag ser filmen.

Re: Insidious 13 dec 2011 09:54 #13

Det gör du Gede.
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.26 sekunder