Välkommen, Besökare

Nya The Girl with the Dragon Tattoo
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Nya The Girl with the Dragon Tattoo

Nya The Girl with the Dragon Tattoo 13 dec 2011 10:13 #1

• Hogsjo
  • Praktikant
  • just a man...
Gillar inte när man gör om filmer bara för att dem har blivit så stora och kända. Men detta är ju väldigt mycket USA över denna typen av beteende. Har någon film blivit stor så gör vi om den och hoppas på att den ska bli lika stor och bra som originalet eller att om ett par år så tror alla att USA gjorde den fösta filmen och Sverige gjorde en remake på den.

Så vad tror ni, RIS ELLER ROS?

Re: Nya The Girl with the Dragon Tattoo 13 dec 2011 10:18 #2

För min del tror jag både Ris och Ros.

Ris av precis de anledningen du tar upp. Ros för att det kan få folk mer intresserade av Svensk film och allt vad det innebär.

Re: Nya The Girl with the Dragon Tattoo 13 dec 2011 10:19 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Det är ju Fincher som gör den och bara det får ju en att börja hoppas. Jag tror att den kan bli bra. Och det är kul att dom faktiskt har spelat in så mycket utav den i Sverige.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Nya The Girl with the Dragon Tattoo 14 dec 2011 13:35 #4

• Gylhian
  • Stuntman
Det värsta med remaken måste ändå vara att alla verkar försöka tala med svensk/engelsk skitaccent.

Kolla trailer och häpnas över idiotin. För om det inte är så att det är medvetet så har de lyckats hitta sämre skådespelare än vad Summit gjorde till deras Twilight-filmer.

Re: Nya The Girl with the Dragon Tattoo 14 dec 2011 14:59 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja det känns väl som en ganska meningslös grej om dom nu verkligen försökt att låta som svenskar. Vilka är det till för? Jänkarna hör ju ändå inte om det låter äkta eller inte och vi svenskar får bara något extra att störa oss på.

Re: Nya The Girl with the Dragon Tattoo 14 dec 2011 23:19 #6

Låter den svenska accenten tysk som vanligt? Finns det ingen Inga med i rullen så har de inte försökt tillräckligt! Jag har aldrig någonsin fattat den grejen, att bra med en accent har för min del aldrig gjort att karaktären blivit mer trovärdig. Snarare tvärtom.

Re: Nya The Girl with the Dragon Tattoo 20 dec 2011 11:53 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Någon som ska gå och se den?

Re: Nya The Girl with the Dragon Tattoo 20 dec 2011 11:55 #8

Knappast. Bara att vänta tills tv4 köpt rättigheterna till den så kan man se den en gång i veckan sen... som med Beck.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Nya The Girl with the Dragon Tattoo 20 dec 2011 12:05 #9

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Fast detta har ju potentialen att faktiskt vara bra och uppfyller därför inte kriterierna för att visas som TV4as söndagsfilm.

Re: Nya The Girl with the Dragon Tattoo 20 dec 2011 12:05 #10

Ok.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Nya The Girl with the Dragon Tattoo 20 dec 2011 21:23 #11

Nä jag hoppar nog också bio för denna rullen. Det får bli hyrfilm istället.
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.35 sekunder