Välkommen, Besökare

American Psycho
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: American Psycho

American Psycho 05 dec 2011 07:10 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Man kanske inte borde gilla denna film så mycket som jag faktiskt gör men satan vad jag gillar American Psycho (borde kanske läsa boken?). Det finns ju så mycket att tycka om. Christian Bale (i sitt livs roll?), skruvade scener, 80-tals estetiken.
En klar favoritscen är ju när Bale och gänget ska jämföra sina visitkort och tävla om vem som har det finaste. Eller när Bales karaktär har bjudit in sin arbetskollega och snackar Huey Lewis samtidigt som han smådansar. Humor på hög nivå.

Dom flesta har väl sett American Psycho redan antar jag men ni som inte gjort det, kolla upp.

"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape
Senast ändrad: 05 dec 2011 07:11 av Gede.

Re: American Psycho 05 dec 2011 08:41 #2

Mycket bra film baserad på en mycket störd bok...
Filmen är i jämförelse med boken en ren söndagsmatiné sett till våldet, där man bara tagit med "light"-slakterna och dessutom snällat till dem ordentligt... Boken är inte dålig, men man bör ha en ganska så stark mage faktiskt. Det är en mycket otrevlig historia. Men jag kommer ändå ihåg den som bra och läsvärd.
Men se dig som varnad.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 05 dec 2011 08:42 av Totenfresser.

Re: American Psycho 05 dec 2011 08:55 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kanske inte ska läsa på boken då för jag tycker att filmen är ganska så "lagom" i sitt våld för den här sortens film. För mycket våld är mest störande tycker jag, iaf om det inte finns någon tanke bakom.

Re: American Psycho 05 dec 2011 09:33 #4

Jag har den på ljudbok om du är nyfiken.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: American Psycho 05 dec 2011 09:40 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Lite kanske. Fast jag känner nog mer för att se filmen snart igen.

Re: American Psycho 05 dec 2011 10:01 #6

Mjo, det är en bra film med mycket tanke bakom våldet...
ffavs.wordpress.com

Re: American Psycho 05 dec 2011 10:14 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Nu ska du inte vara sådan. Våldet i American Psycho är väl genomtänkt in i minsta detalj.

Re: American Psycho 05 dec 2011 10:44 #8

Åh American Psycho är ju skitbra! Jag försökte läsa boken men det blev mest klöddigt i min skalle. Alldeles för många karaktärer som heter för snarlikt för att det skulle kunna förtrolla mig. Filmen är genial dock. Och Christian Bale är så förbannat bra i rollen som den störde Patrick Bateman.
Favoritscenen är när Patrick ger en recension på Phil Collins, så jäkla bra.

Re: American Psycho 05 dec 2011 11:12 #9

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Det är den scenen jag också tänker på. Men Phil Collins var det ja. Men visst snackar Bateman Huey Lewis and The News också?

Re: American Psycho 05 dec 2011 11:12 #10

Han har många fina monologer i den filmen. Han har väl något likande föredrag kring Tina Turner om jag inte minns fel.
Min Favorit är ändå visitkortsscenen:
ffavs.wordpress.com

Re: American Psycho 05 dec 2011 14:38 #11

Huey Lewis and the news och Tina Turner, ja get är mycket möjligt. Det var riktigt längesedan jag såg denna rullen. Att jag inte har den i min dvdhylla är nästan pinsamt.

Re: American Psycho 05 dec 2011 16:25 #12

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja det måste du ju ordna. Jag var utan DVDn ett tag och det var riktigt jobbigt.

Re: American Psycho 10 dec 2011 09:47 #13

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Variety skriver:

Lionsgate has tapped Noble Jones to write and direct a reimagining of "American Psycho," based on Bret Easton Ellis' 1991 novel.
Low-budget project, which has not yet been greenlit at Lionsgate, is in the early stages of development at the studio.

Set in Manhattan during the Wall Street boom of the late 1980s, "American Psycho" concerns Patrick Bateman, a wealthy investment banker by day who becomes a homicidal maniac by night. Mary Harron previously adapted the book for the 2000 feature starring Christian Bale.

Jones pitched the project to Lionsgate several months ago and recently turned in a script that explores how Bateman would fare in modern-day Gotham.

A protege of David Fincher, Jones is a commercials and musicvideo helmer who was second unit director for the Boston-shot scenes in Fincher's "The Social Network."

Bra eller anus? Jag säger: vet inte.

Re: American Psycho 10 dec 2011 12:17 #14

Branus? För min del så behövs det inte göra någon reboot på AP. Jag tycker att den som finns är hur bra och solid som helst. Men samtidigt så är jag inte emot det, det kan bli skitbra...även om risken är ganska stor att det bli pannkaka.

Re: American Psycho 10 dec 2011 15:09 #15

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja det är större risk att en sådan här grej inte blir bra än tvärtom tror jag. Men dom får gärna överraska mig med en toppenfilm. Undrar bara vem som ska spela Bateman.

Re: American Psycho 11 dec 2011 00:23 #16

Hmmm...en ny Bateman. Ja vem skulle tackla den rollen? Neil Patrick Harris (How I met you mother, Barney Stinson)! Han får buffa till sig lite bara. Eller Jake Gyllenhall.

Senast ändrad: 11 dec 2011 00:23 av Pappapiraten.
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.35 sekunder