Välkommen, Besökare

The Game
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: The Game

The Game 02 dec 2011 19:53 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
David Fincher, Michael Douglas och Sean Penn. Dom gjorde en film ihop. The Game.
Fan vad jag älskade den här filmen när den kom. Såg den på bio med några polare och tyckte att det var bland det bästa jag sett. Sedan såg jag den igen några gånger ganska tätt inpå och gillade den lika mycket. Men nu var det ett bra tag sedan jag såg den och har blivit lite orolig för att det kommer att visa sig att filmen är den 90-tals produkt den är. Dvs att den förlorat sin glans. Vågar man se den igen såhär 10 år efter jag såg den senast?

"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: The Game 02 dec 2011 20:41 #2

Jag tycker att den här filmen är riktigt bra! Självklart är den väldigt 90-tal och har väl tappat litegrand, men inte något fasligt, det kan jag inte tycka. En av Douglas bättre filmer, efter Falling down natürlich.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: The Game 02 dec 2011 22:16 #3

David Fincher är en av mina favoritregissörer och The Game har han lyckats med riktigt bra.

Re: The Game 02 dec 2011 22:19 #4

• Hannes
  • Klappa
Har faktiskt aldrig sett hela den här filmen. Hoppade in någonstans mot slutet och blev helt fast.

Re: The Game 03 dec 2011 09:37 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Du måste ju se HELA filmen Hannes. Ok att tvisten är på slutet men man missar ju mycket av uppbyggnaden av allt spännande.

En grej jag gillar med The Game är att jag tycker att den håller att titta på igen även om man vet om själva tvisten på slutet. Väldigt få filmer som gör det tycker jag.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: The Game 03 dec 2011 23:23 #6

• Hannes
  • Klappa
Såg väl kanske den sista halvtimmen tror jag, så lite uppbyggnad blev det

Jo, det känns som en sån film man ändå kan se ett par gånger. I alla fall det lilla jag såg!
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.22 sekunder