Välkommen, Besökare

X-Men - Mutanter som slåss
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: X-Men - Mutanter som slåss

Re: X-Men - Mutanter som slåss 17 feb 2012 23:00 #21

Jag håller med er helt klart. Magneto har en mer "logisk" agenda, Magneto känns även mer "mänsklig" än vad Xavier gör. Hade min mamma blivit mördad så hade jag förmodligen också agerat som Magneto gör. Det är ungefär som Sith o Jedi. Att gå över till den mörka sidan är lättare och i vissa fall mer naturlig medan den ljusa sida är så mycket mer komplex och svår att faktiskt bemästra samt ta en del av. Jag tror att gemene man skulle bli en självklar Sith om man började kategorisera på det sättet. Sorry för sidospåret.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 20 feb 2012 09:08 #22

Jag hade nog varit en Sith. De har fräckare kläder.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: X-Men - Mutanter som slåss 20 feb 2012 21:03 #23

Samma här tror jag. Det känns alldeles för "opassionerat" att gå igenom livet som jedi även om det vore otroligt nobelt.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 21 feb 2012 00:34 #24

• Hannes
  • Klappa
Är inte det ett konstant tema i alla ont/gott-jämförelser? Att de onda pågarna och jäntorna alltid har det mycket roligare än sina helylle-diton?

Det är väl det som är attraktionen med karaktärer som Wolverine och Punisher om man skall plocka lite Marvelfolk. De verkar för det goda men gör det på ett sätt som annars är de onda förunnat. Anti-hjältar is the shiznits som man sade någonstans, någongång för länge sedan i någon form av subkultur som jag uppenbart inte tillhör.
Senast ändrad: 21 feb 2012 00:34 av Hannes.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 21 feb 2012 08:05 #25

Det hänger väl ihop med att vi fortfarande dras med kristna värderingar kring det goda och onda, dvs. den goda personen bör vara en munk/präst/helgon eller en nunna/helgoninna, som förbiser sitt egenvärde och aktivt motarbetar sina egna drifter för den stora massans skull. Den onda däremot är per definition ond pga att han/hon lever ut sina behov lustar och därmed för ett världslig leverne, vilket var en synd förr.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: X-Men - Mutanter som slåss 21 feb 2012 19:58 #26

Absolut är det så grabbar. Men på tal om antihjälte? Vem är den störste antihjälten?
Wolverine samt Punisher får inte nämnas iom att de nämndes innan.
Senast ändrad: 21 feb 2012 19:59 av Pappapiraten.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 22 feb 2012 07:37 #27

Tja, vad skall man säga... Judge Dredd och Indiana Jones?
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 22 feb 2012 07:39 av Totenfresser.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 22 feb 2012 09:12 #28

• Kindtand
  • Kaffeansvarig
955374-venom_super.jpg

Efter Venom blev introducerad i marveluniversat så var han en av de största skurkarna. Han blev dock så populär att författarna inte länge kunde ha honom som genomrutten hjärnätare. Han utvecklade en "god" sida och straffade bara dem som han ansåg skyldiga. Sed var det ju upp till Venoms sjuka hjärna att bedöma om gå mot röd gubbe var belagt med dödsstaff eller inte.

Han fick en spinoffserie där han bodde med hemlösa i den begravda delen av San Fransisco (efter den stora jordbävningen var det hela kvarter av staden som nästan helt oförstörda hamnat under jord... konstigt) och skyddade dem mot allt möjligt ont på bara ett sätt som en övervådsam rymdsymbiot kan. Min röst går till Venom.
Senast ändrad: 22 feb 2012 09:13 av Kindtand.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 22 feb 2012 09:31 #29

Ohh Ohh!!

När jag såg Venom så kom jag att tänka på Todd McFarlanes Spawn!
ffavs.wordpress.com

Re: X-Men - Mutanter som slåss 22 feb 2012 23:34 #30

Judge Dredd är definitivt en rejäl antihjälte! Indiana Jones, jo lite ofrivillig är han nog trots allt.
Venom, jag gillar att hans "goda sida" bottnar i Brock om jag inte minns fel namn på karaktären under Venoms-skin. Spawn för min del är jättetrist. Konstigt att ingen nämnt Lobo...fast det är klart, om inte Lobo vinner någonting genom sina goda handlingar så håller han sig nog enbart till onda handlingar, det är mycket roligare.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 22 feb 2012 23:39 #31

• Hannes
  • Klappa
Mmm... Venom. En av mina absoluta favoritkaraktärer. Det är närapå att jag fäller en tår varje gång jag tänker på den urusla behandling han fick i Spiderman 3.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 23 feb 2012 06:52 #32

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja, snacka om att totalt misshandla en fantastiskt cool karaktär. Trodde faktiskt att Raimi visste bättre.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: X-Men - Mutanter som slåss 23 feb 2012 07:44 #33

Blev han inte automatiskt en succé bara för att han spelades av han där Topher Grace??? Han är ju bara så rolig...
ffavs.wordpress.com

Re: X-Men - Mutanter som slåss 23 feb 2012 19:03 #34

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja, han är för kul. Verkligen den jag såg framför mig som Venom.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 24 feb 2012 00:03 #35

• Hannes
  • Klappa
Jag hade mindre problem med att det var Topher som stod för skådespeleriet än jag har med hur hur rollen var skriven. Det hade inte spelat någon roll om det var en tuffare och biffigare kille som hade dragit på sig CGI-paltorna.
Det hade fortfarande varit total katastrof.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 24 feb 2012 06:21 #36

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
För min del var det en kombination. En dåligt skriven Venom framförd av en felcastad Topher Grace är inget annat än, som man säger, FAIL. Fast det gäller ju även i stort sett hela Spider-Man 3. Skulle allt bra vilja veta hur dom tänkte när dom kom på emo-Spider-Man och tyckte att det var en bra idé.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 24 feb 2012 22:17 #37

Fast han blir ju inte Emo-Spiderman, det är ju bakterien Venom som förstärker vissa drag som Peter Parker har. Innan vart han relativt laid back och mesig utan dräkten. Venom förstärker Peter Parkers aggressiva sida som gör honom mer lättretlig, hungrig och kåt. Jag gillar faktiskt hur de framställer den grejen med bakterien. Att han blir så mycket mer levande men det blir ändå så fel då Peter Parker inte beter sig så i vanliga fall.

Att det är Topher Grace som får bära Venom-rollen fattar jag verkligen inte. Det känns som att det inte ens har öppnat nån Spindelmannen-serierna. Jag tror han heter Brock som tar över bakterien och blir Venom och han är redan ganska musklig och stor. Topher Grace känns mer som en ren chansning till att få större publik.

Senast ändrad: 24 feb 2012 22:17 av Pappapiraten.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 25 feb 2012 09:39 #38

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Emo-Peter Parker då då. Idén är fortfarande dålig och det borde kunnat gå att visa hans agressiva sida på ett bättre sätt.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 27 feb 2012 08:36 #39

Jag undrar lite om vi inte glorifierar Venom från serietidningarna lite.
Jag läste Spidde när Venom introducerades och ärligt talat så tycker jag att Spider Man 3 ligger ganska nära i karaktärstolkningar, förutom att Venom och Sandman samarbetar... Venom samarbetar inte... Det var ju först i de senare serieblaskorna som Venom började utveckla sin personlighet enligt mitt goda minne.

Och gällande mitt uttalande om Topher Grace ovan så har det inget att göra med att jag vill ha en biffigare Venom, jag ser det helt och hållet så som PP hintar om ovan, att han bara är ett affisch-namn som skall dra mer publik.
ffavs.wordpress.com

Re: X-Men - Mutanter som slåss 27 feb 2012 20:30 #40

Marcus skrev:
Venom samarbetar inte...
Han buntar ihop och slår ihjäl!
Tid det tog att skapa denna sida: 0.77 sekunder