Välkommen, Besökare

X-Men - Mutanter som slåss
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: X-Men - Mutanter som slåss

X-Men - Mutanter som slåss 04 okt 2011 20:37 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Efter att ha sett X-men 1, 2 och 3 samt Wolverine-filmen är det snart (18:e oktober) dags att sätta tänderna i X-Men: First Class på Blu-Ray. Filmen har ju fått väldigt bra recensioner och jag är sjukt peppad på att se den. Någon som sett? (Inga spoilers tack.)
Bilagor:
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: X-Men - Mutanter som slåss 05 okt 2011 23:11 #2

Jag gillar X-Men filmerna som bara den, har alltid gillat serien också.
Wolverine är så sjukt cool, trist bara att han spelas av en Hugh Jackman.
Jag kan inte riktigt ta honom på allvar. Wolverine skulle spelas av någon annan.
En riktigt förvildad Sylvester Stallone kanske?

Om man kunde få välja sin egen mutation, vad skulle det vara? Starkare än Hulken?
Snabbare än Stålmannen eller vitsigare än Spindelmannen?
Jag skulle nog välja att aldrig någonsin på något sätt bli trött eller utmattad.
Tänk att kunna springa Sverige runt utan att bli trött. Eller jobba en vecka konstant.
Det vore nått det!
Senast ändrad: 05 okt 2011 23:11 av Pappapiraten.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 06 okt 2011 06:56 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Säg att du hade fått den kraften. Vad skulle ditt coola mutantnamn vara då?

"Beware criminals, here comes Neverexhaustedman!"

Re: X-Men - Mutanter som slåss 06 okt 2011 12:00 #4

Hahaha!! Det vore nått det. Nä jag skulle kalla mig nått i stil med No fatique un french töast!
På ett franskt vis så där. Gärna med en smal smal mustach samt en cigarill i mungipan.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 06 okt 2011 16:49 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Aha, du skulle köra med en fransk twist. Intressant och unikt.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 07 okt 2011 23:09 #6

Hey! That's me!

Re: X-Men - Mutanter som slåss 26 okt 2011 11:51 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Gede skrev:
Någon som sett? (Inga spoilers tack.)

Ja, jag har sett den. Du kommer garanterat att tycka om den. Bäst av X-men filmerna tillsammans med X2. Fast du kommer att störa dig lite på Kevin Bacon.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 27 okt 2011 00:45 #8

• Dahl
  • Ljudtekniker
Jag gillar dom här filmerna som fan, har inte sett first class än men ska försöka göra det i helgen. Alla som jag pratat med som sett den säger samma som dig gede. Den bästa av dom alltså så man har höga förväntningar som jag både hoppas och tror kommer uppfyllas.
May the force be with you....

Re: X-Men - Mutanter som slåss 27 okt 2011 06:46 #9

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Det tror jag med. Tycker att hela First Class hade en skön stämning och 60-tals estetiken var mycket passande. Ser helt klart fram emot en tvåa vilket jag nästan förutsätter kommer att dyka upp så småningom.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 28 jan 2012 23:02 #10

• Kindtand
  • Kaffeansvarig
First Class är bra också för att filmskaparna äntligen har fått rätt på Magnetos hjälm. Som serietidningsnörd störde jag mig faktiskt på det i de första filmerna. (Ytligt jag vet, men de väljer ju dräkt och färger på dem för att synas ändå. )

Jag störde mig inte på Kevin Bacon. Av någon anledning har jag fått för mig att jag har svårt för honom. Jag minns inte när det hände. Kanske i den där filmen där han är den osynlige mannen...

Men jag tror de gjorde rätt när de "började om" med X-men. En del av de gamla supehjältefilmerna är oförlåtliga och estetiken fruktansvärd. (Daredevil, Fantastic 4) Jag hoppas på en vidare utveckling och fler filmer med X-men.

Men skippa Wolverine. Han är för cool för film.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 15 feb 2012 10:45 #11

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Wolverine i Darren Aronofskys hade funkat skitbra tror jag. Synd att det sket sig med det projektet.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 15 feb 2012 21:43 #12

Ja åh det hade varit sweet...en annan (kanske mer udda) kombi vore Wolverine i Tim Burtons regi.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 16 feb 2012 06:27 #13

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Johnny Depp som Wolverine?, vetefan om det hade passat. Svårt att klämma in Bonham Carter i någon crazyroll också.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 16 feb 2012 08:11 #14

Han har ju redan erfarenhet från Edward Scissorhands.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: X-Men - Mutanter som slåss 16 feb 2012 09:05 #15

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Tja, om allt som krävs för att spela Wolverine är att ha haft knivar på händerna passar ju Depp utmärkt. Då återstår vad man ska göra med Helena BH.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 16 feb 2012 21:40 #16

Helena BH får spela hmmm...en lätt psykotisk Storm? Eller så hade hon kunnat spela Rogue som har lite grått i håret. Det finns en karaktär i X-Men som är en äldre kvinna, va fasen heter hon?? Ah, hon iallafall!

Re: X-Men - Mutanter som slåss 17 feb 2012 01:40 #17

• Hannes
  • Klappa
Emma Frost? (i alla fall i "nutiden")
Annars har vi ju Mystique också.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 17 feb 2012 06:27 #18

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Nej jag är skeptisk. Om inte Burton slutar med att ha samma skådisar i sina filmer hela tiden så ska han hålla sig borta från allt vad X-Men och superhjältar heter. Vilket är synd då Batman och Batman Returns är två av dom bästa av den sortens film.

Re: X-Men - Mutanter som slåss 17 feb 2012 07:43 #19

Jo, men de gamla läderfilmerna gjordes väl innan han, Depp och Bonham-Carter fick conjoined-tripple-fetus-syndrom. Jag hoppas också innerligt att han släpper den tvångstanken, för mycket av det bästa Burton har gjort är faktiskt utan denna tripple play.

Och ja, vi kan fortsätta vår batalj av ord här PP. Jag håller med om att Prof. X "lär sig en läxa" i slutet av filmen. Synd bara att det hände först då, för innan dess så hejar åtminstone jag mer på Magneto och förstår hans motiv bättre.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: X-Men - Mutanter som slåss 17 feb 2012 08:03 #20

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Marcus skrev:

för innan dess så hejar åtminstone jag mer på Magneto och förstår hans motiv bättre.

Så sant, så sant. Magneto är ju ca 1000ggr tuffare än Kryss i First Class.
Tid det tog att skapa denna sida: 0.95 sekunder