Välkommen, Besökare

Agents of S.H.I.E.L.D
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Agents of S.H.I.E.L.D

Agents of S.H.I.E.L.D 29 aug 2013 07:34 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Avengers spin-off. Joss Whedon håller i några av trådarna och Agent Coulson dog alltså inte i filmen (surprise!). Kan Whedon skapa magi igen? Bara att hoppas.

"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Agents of S.H.I.E.L.D 29 aug 2013 08:05 #2

Skall Whedon ge sig i kast med detta?? Spännande! Kan bara hoppas att han lyckas skapa ett flöde i serien liknande det i Firefly.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Agents of S.H.I.E.L.D 29 aug 2013 08:36 #3

Känns lite krystat. Men det är klart, finns det pengar att tjäna så har Hollywood aldrig varit sena att klämma ut de sista centen.
Det finns 10 sorters människor. Det som förstår binära tal och de som inte gör det.

Re: Agents of S.H.I.E.L.D 29 aug 2013 09:07 #4

Det känns inte helt nära att ha med Whedon om det enbart handlar om att mjölka pengar ur ett varumärke. Hade det inte i sådana fall passat bättre med en regissör utan det bagaget och de ambitionerna han vanligtvis har? Men jag kanske har fått fel uppfattning om honom?
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 29 aug 2013 09:07 av Totenfresser.

Re: Agents of S.H.I.E.L.D 29 aug 2013 09:18 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Det faktum att Whedon är med i projektet gör att i alla fall jag känner att någon form av kvalité kommer att uppnås. Visst, lite mjölkning är det väl kanske men jag tycker att konceptet som sådant håller för en serie. Finns väl hur mycket som helst som kan hända i Avengers-universumet egentligen?

Re: Agents of S.H.I.E.L.D 29 aug 2013 09:25 #6

Det är sant. Min analys utgick mest från att sett trailern. Men Marvel har ju en del karaktärer att tillgå även om 95% är helt okända för allmänheten.

Marvel
Det finns 10 sorters människor. Det som förstår binära tal och de som inte gör det.

Re: Agents of S.H.I.E.L.D 29 aug 2013 09:35 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jösses. Det fanns lite att välja på där ja. Så en och annan bra story borde dom ju kunna snickra ihop. Är själv inte så insatt i Marvels värld så jag har ingen aning om vilka scenarion som skulle kunna utspela sig men det vore lite coolt om dom kunde få in några av dom mer välkända figurerna i några avsnitt.

Re: Agents of S.H.I.E.L.D 29 aug 2013 09:35 #8

SteeveNippel skrev:
... Marvel har ju en del karaktärer att tillgå även om 95% är helt okända för allmänheten.

Marvel

Det var en jävligt lång lista där!! Trodde faktiskt att du överdrev först med 95%, men det är banne mig frågan om jag ens känner till mer än 3-4% själv...
ffavs.wordpress.com

Re: Agents of S.H.I.E.L.D 29 aug 2013 09:46 #9

Tror också jag underskattade min kunskap där. Går man in på Marvel Wikin så står det att det finns mer än 30.000 karaktärer vilket skulle innebär att gemene man skulle behöva kunna minst 1500 karaktärer. Sanningen är nog närmre att man kan 5ppm, eller 0,05%.

Marvel Wiki

Re: Agents of S.H.I.E.L.D 30 aug 2013 07:33 #10

Jodå, det fanns allt några att välja på där om man säger så... och du har nog rätt i din matematik där också. Borde motsvara kännedom om ca 15-20 karaktärer vilket känns som ett rimligt antagande.
ffavs.wordpress.com
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.29 sekunder