Välkommen, Besökare

Terra Nova
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Terra Nova

Terra Nova 13 dec 2011 09:38 #1

• Hogsjo
  • Praktikant
  • just a man...
Terra Nova handlar kort om en vanlig familj från 2149 när planeten är döende som transporteras tillbaka 85 miljoner år till förhistoriska jorden där de går med Terra Nova, en koloni av människor med en andra chans att bygga en civilisation.

I början va den inte så bra men nu när den har kommit igång lite så tycker jag om den mer och mer. Den kommer att börja sändas på tv4 dock har dem inte sagt när.

6,7 på imdb men jag tror att den har fått så lågt bara för den hade en dålig start.

Trailer: www.imdb.com/video/imdb/vi374053913/
Senast ändrad: 13 dec 2011 09:38 av Hogsjo.

Re: Terra Nova 13 dec 2011 09:47 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Aah. Det är den med han ondingen från Avatar. Ja, det verkar som om det fått ta lite stryk såhär i början men den kanske hinner repa sig innan folket i kostym lägger ner den.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Terra Nova 13 dec 2011 09:47 #3

Fan va gött! En seriefantast! Den skall jag kolla upp. Låter som ett coolt koncept!
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Terra Nova 13 dec 2011 09:53 #4

Trailern ser ju bra ut tycker jag. Men jag har ju en liten barnslig fascination för dinosaurier också. Skall kollas hursomhelt.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Terra Nova 14 dec 2011 08:06 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Om Tv4 ska visa denna så får man ju kolla upp den. Risken är väl dock att dom slarvar bort ännu en serie och lägger den på en helt omöjlig tid på en vardag.

Re: Terra Nova 14 dec 2011 09:27 #6

Är det tv4 kan man ju alltid spela in skiten och skippa reklamer och liknande.
ffavs.wordpress.com

Re: Terra Nova 14 dec 2011 09:46 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Spela in? På en sådan där vhs eller?

Re: Terra Nova 14 dec 2011 10:20 #8

Har inte du en HDD-box??
ffavs.wordpress.com

Re: Terra Nova 14 dec 2011 12:57 #9

• Gylhian
  • Stuntman
Spela in...
HDD-box måste vara vad kidsen idag kallar en VHS.

Re: Terra Nova 14 dec 2011 14:55 #10

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
He he. Precis. Ska jag spela in så ska det vara VHS. Eller möjligtvis Beta-max.

Re: Terra Nova 30 jan 2012 07:45 #11

• Kindtand
  • Kaffeansvarig
Terra Nova verkade vara riktigt lovande men jag kunde inte se mer än fem, sex avsnitt innan jag fick fnatt.
Anledningar:

1: Sonen. Som en "riktig" tonårsson är han gnällig, idiot, fjantig och allmänt dryg. Inte på ett kul sätt utan bara så man som tittare känner hur jävla jobbig han är. Säg till när han blir uppäten så kan jag se det avsnittet i alla fall.

2: Tidsresa. Visst. Serieskaparna har undvikit butterflyeffekten genom att förklara att det skapas en ny tidslinje när man åker bakåt. Men man åker ändå bakåt till en rörlig punkt i en parallell tidslinje. Inte en fast punkt som de påstår. Hade de åkt till en fast punkt i ett förflutet så hade ju alla pilgrimsfärder kommit fram samtidigt när de än åkte från framtiden.

3: Dinosaurier. Det är ändå vår jord de åker tillbaka i. Till ett pangea. Pangea är stort. Fakta! Dinosaurier levde över hela pangea och det var olika dinosaurier som levde under flera miljoner år. Juraperioden. Kritaperioden osv. Ändå, på något magiskt sätt så har Terra Nova ALLA dinosaurier, oavsett geografi och tid, som granne.

Ja man får ta sig lite friheter med en serie. Men det finns ju tusentals barnböcker om dinosaurier som man kunde tycka att minst en researcher till serien kunde läst. Om de har researchers.

Jag är inget fan av serien. Coolt koncept. Vissa av skådisarna är bra men det blir bara för mycket. Tyvärr.

Re: Terra Nova 30 jan 2012 08:48 #12

Okej... Det var ju definitivt tre bra anledningar till att störa sig... Nu sänktes mina förväntningar... Någon som vet något mer om eventuellt tv-sändning av serien?
ffavs.wordpress.com

Re: Terra Nova 14 jan 2013 12:37 #13

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Såg att denna fanns på Netflix så jag ska nog ge Terra en chans. Blev ju bara en säsong av denna så det gör ju inte så mycket om man skulle tröttna.

Re: Terra Nova 14 jan 2013 18:23 #14

• Bohauo
  • Grundare
Tyckte att den var så där faktiskt en bra tidsfördriv när det inte finns nått annat intressant...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: Terra Nova 19 aug 2013 09:08 #15

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Är detta något att ha Marcus?

Re: Terra Nova 19 aug 2013 11:49 #16

Man kan väl säga som så här: Kindtands invändningar är inte helt "off"

Flera av karaktärerna är grunda som barnbassänger, och till slut så tröttnar man på att dinosaurie "X" poserar samma hot gång efter gång. Man tycker att de borde lära sig av tidigare misstag om man säger så. Sen så är den skenbara huvudfienden så enkelspårig att det stör.

Man skall inte sitta och tänka: "Fan vilket dåligt arbete med manuskriptet"
För de märks att de inte tänkt hela vägen många gånger, speciellt inte i de senare avsnittet.

Med det sagt så gillar jag konceptet, och även stämningen i fotot. De har även gjort ett hyggligt arbete med rekvisita och annat så det är inte helt och hållet ett tidsslöseri.

Bättre än så skall det låta och Äntligen hemma i vilket fall
ffavs.wordpress.com

Re: Terra Nova 19 aug 2013 12:26 #17

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Serien finns ju "gratis" på Netflix så jag får väl prova. Men det blev bara en säsong va?

Re: Terra Nova 19 aug 2013 12:38 #18

Japp, det är på NextFlixen som vi lirar också.
Och det är väl totalt 13 avsnitt om jag minns rätt. Vi har väl ett eller två kvar.
ffavs.wordpress.com

Re: Terra Nova 20 aug 2013 07:26 #19

Totenfresser skrev:
Vi har väl ett eller två kvar.

...som vi såg på igår.

Helt klart en mysig serie på ett sådär cowboy-aktig sätt. Men tidigare invändningar gäller naturligtvis fortfarande. Frågan är om den hade varit lika mysig om det hade varit mer genomarbetat? Hursom, nu vet jag hur det går, så långt som det sträcker sig i serien, vilket kanske inte säger så mycket. De kanske blev uppsnaskade av någon carno, eller slasher-tail direkt efter serien avslutades .

Serien är åtminstone inte ett slöseri med tid, utan som tidigare nämnts en småmysig sak som delar en hel del karaktärsdrag, styrkor och svagheter med Jericho.
ffavs.wordpress.com
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.42 sekunder