Välkommen, Besökare

Vänner
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Vänner

Vänner 14 nov 2011 09:18 #1

Började kolla på Vänner igen i helgen. En serie som av många anses som seriernas serie.
Och nog för att den är bra, men jag slogs av hur mycket sex det pratas om i serien. Kommer inte ihåg den som sådan. Kanske bara är första säsongen.
För min egen del så tycker jag faktiskt att Frasier är bättre, men man kan ju inte titta på den hela tiden.

"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Vänner 14 nov 2011 13:11 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Bra serie som jag följde stenhårt när den gick på TV första gången under 90-talet. Efter det så har den blivit ganska tjatig eftersom den går i repris jämt och ständigt. Tycker också att Vänner tappade ganska mycket dom sista säsongerna.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Vänner 14 nov 2011 13:44 #3

Jo, säsong 9 & 10 är ju rent plågsamma vissa ögonblick sett i ljuset av de tidigare säsongerna...

Jag har ju inte Stockholmskanalerna 3:an och 5:an sån för min del så har jag inte repriserats sönder av serien åtminstone...
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Vänner 14 nov 2011 15:09 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Var du glad för det. Inte mycket att ha på don kanalerna.

Re: Vänner 14 nov 2011 15:44 #5

Jag älskar verkligen Vänner, kanske för att vårt kompisgäng är ganska snarlikt deras. Alla har någonting som gör dem intressanta och de flesta kan nog relatera till minst en av dem eller till och med fler av dem. Jag relaterar mycket till både Chandler och Joey, just för att Joey är all for the ladies och Chandler är all for the gags. Under det sista avsnittet av Vänner hade jag en stor klump i halsen. Det var ett riktigt farväl och vetskapen att jag aldrig skulle få träffa gänget igen gjorde mig uppriktigt sagt ledsen, jag vet att min fru kände samma sak. Vänner är och kommer alltid ligga i toppen av mina favoriserier.

Re: Vänner 18 nov 2011 18:10 #6

• Hannes
  • Klappa
Joey får man ju träffa igen i alla fa...

Ok, jag skall hålla tyst

Re: Vänner 18 nov 2011 18:25 #7

Hannes skrev:
Joey får man ju träffa igen i alla fa...

Ok, jag skall hålla tyst

Menar du att "Joey" inte håller samma klass som Vänner?!?
ffavs.wordpress.com

Re: Vänner 20 aug 2013 07:54 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Webhallen säljer den kompletta boxen på blåstråle för endast 549kr. Mycket tid/kul framför TVn för en relativt liten peng.

Re: Vänner 20 aug 2013 08:04 #9

Hmm.
Har redan DVD-boxen, så jag passar nog.
ffavs.wordpress.com

Re: Vänner 20 aug 2013 08:05 #10

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Den räcker utmärkt, ska tydligen inte vara så bra bild på BD-utgåvan.
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 1.02 sekunder