Välkommen, Besökare

Game of Thrones
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Game of Thrones

Re: Game of Thrones 28 feb 2012 16:28 #21

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
He he, ja jag tror att PP är ute efter lite mer filosofiska bröst. Bröst som kanske kan förklara meningen med livet och vad som väntar i framtiden.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Game of Thrones 28 feb 2012 23:39 #22

• Hannes
  • Klappa
Jo, HBO följer sin standardmall vad gäller nakenhet och våld i den här serien. Dock är det som Kindtand säger något som tonas ner ganska rejält under seriens gång (även om det inte försvinner).

Då jag aldrig har läst böckerna vet jag inte hur representativ serien är för den skrivna versionen, men jag kan tänka mig att det hör till porträtteringen av världen som en skitig och mer rå plats än vad som är vanligt med TV-fantasy.

Re: Game of Thrones 29 feb 2012 06:23 #23

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Har förstått att böckerna innehåller minst lika många "vuxengrejer", så serien ligger nog ganska nära förlagan.
Personligen så kommer jag nog att uppskatta en råare fantasyvärld än man är van vid. Tycker att det alldeles för ofta har en tendens att bli mesigt och barnvänligt i genren.

Re: Game of Thrones 29 feb 2012 19:48 #24

Tycker att det alldeles för ofta har en tendens att bli mesigt och barnvänligt i genren.
Där kan jag verkligen hålla med dig. Jag kan tänka mig att de försöka pressa in så mycket nakenhet som möjligt i det första avsnittet för att fånga så många tittare som möjligt. Frågan är om det lyckades eller inte. Filosofiska bröst...tja varför inte?!

Re: Game of Thrones 29 feb 2012 22:50 #25

• Hannes
  • Klappa
De som tittar på HBO är vana vid det här så det tror jag inte var något problem för dem som redan har kanalen. Hur det gick med dem som inte ser på HBO regelbundet kan ju ha låtit annorlunda.

Om även bokserien är så "vuxen" kan det ju också ha handlat om att etablera temat och den skitigare tonen för att visa tydligt att detta inte är Legend of the Seeker/Hercules/Xena/Sinbad.

Re: Game of Thrones 01 mar 2012 00:04 #26

Hannes skrev:
etablera temat och den skitigare tonen för att visa tydligt att detta inte är Legend of the Seeker/Hercules/Xena/Sinbad.
Och tur är väl det! Kräks på alla töntiga fantasy-serier där ute.

Re: Game of Thrones 01 mar 2012 06:45 #27

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Känns nästan lite absurdt när man kollar på filmer som Drive och vet att Ryan Gosling en gång i tiden sprang omkring och fjantade sig i Hercules. Tur att han styrde upp sin karriär lite grann.

Re: Game of Thrones 08 mar 2012 23:00 #28

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Fick boxen i brevlådan i tisdags och har nu klämt åtta av tio avsnitt. Och serien är bra. Men inte mer än så. Jag måste hålla med PP, det är alldeles för mycket knullande. Och intriger. Blir nästan lite som Falcon Crest fast i fantasymiljö.
Måste också nämna att det är sjuuukt bra bild på BD-utgåvan.

Re: Game of Thrones 12 mar 2012 09:18 #29

Det låter fantastiskt. Lägga 10 timmar på bra bild...
Kul!
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Game of Thrones 12 mar 2012 15:54 #30

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Äsch, serien ÄR ju bra. Bara inte så bra som jag trodde. Bra serie med snuskbra bild: Ja, kul!

Re: Game of Thrones 13 mar 2012 09:19 #31

Gede skrev:
Jag måste hålla med PP, det är alldeles för mycket knullande.
Jag hade inte haft någonting emot allt sexande om det drog berättandet framåt.

Ett exempel på en anime-serie där allt sexande är en väsentlig del i berättandet är Urotsukidoji. Där handlar det om tre olika raser/folkslag från tre olika dimensioner i världen. Ningen som är vanliga människor med mänskliga behov. Jūjin som är en blandning av människa och demon, kraftfulla, aggressiva och lite mer benägna att sätta på det som vill bli påsatt. Majin som är demoner som är mycket kraftfulla, dödar för att det är roligt, våldtar och gör enbart det som faller dem in. Hela serien handlar om Chojin som ska återfödas för att "rena" hela världen från allt det som inte anses vara bra. Här sexas det för att berättandet i sig kräver det och det funkar perfekt. Om ni är mer intresserade av Urotsukidoji så ska ni be Gylhian starta en tråd, jag tror att han äger hela serien och kan hela storyn som ett rinnande vatten.

OT För Game of Thrones är allt sexande ett billigt knep för att mer folk ska titta, tråkigt men sant.
Senast ändrad: 13 mar 2012 09:29 av Pappapiraten.

Re: Game of Thrones 29 apr 2012 22:46 #32

Första säsongen avslutad. Så jäkla bra! Och allt det onödiga sexandet avtar ju längre in man kommer...motsägelsefullt nog. För jäkla gött sista avsnitt av säsong ett. Nu är man ju ännu mer än pepp inför säsong två.

Re: Game of Thrones 01 maj 2012 22:37 #33

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja snacka om att serien kom starkt på slutet. Säsong 2 får gärna komma på blåstråle jättesnart. Typ imorrn.

Re: Game of Thrones 02 maj 2012 21:16 #34

• Bohauo
  • Grundare
SVT har sagt att de kommar att visa säsong 2 under 2013...
Tråkigt men sant...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"
Senast ändrad: 02 maj 2012 21:20 av Bohauo.

Re: Game of Thrones 03 maj 2012 00:29 #35

2013!!?? Det.........är........ju........jättelänge..........tills.......dess!

Re: Game of Thrones 03 maj 2012 16:59 #36

• Bohauo
  • Grundare
Canal+ Series började visa säsong 2 igår...
så det är bara att betala om man vill se den tidigare...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: Game of Thrones 03 maj 2012 22:18 #37

NAJ! Jag tänker inte skaffa mig ett jäkla abonnemang för att hålla mig ajour med serien.
Då ber jag hellre någon snäll olaglig människa att bränna ner serien åt mig på en skiva så att jag inte har gjort något olagligt iallafall.

Re: Game of Thrones 03 maj 2012 22:23 #38

Åh jäkla klantarsle! Googlade på Game of thrones för att hitta nån fräsig bild att posta här och så råkar jag se en bild som för oss som enbart har sett säsong ett blir en spoiler! DOH!
Här har ni den jäkla bilden...fasen också.

Re: Game of Thrones 04 maj 2012 22:00 #39

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Förstår inte spoilern så för min del är det lungt.

Re: Game of Thrones 05 maj 2012 00:26 #40

Inte samma bild som jag la upp här som spoilade det för mig Gede.
Men ett tips är kanske att inte bild-googla GoT om man inte vill få ofrivilliga spoilers.
Tid det tog att skapa denna sida: 0.65 sekunder