Välkommen, Besökare

South Park
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: South Park

Re: South Park 18 nov 2011 06:51 #21

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kollade på Make Love Not Warcraft häromdagen. Galet bra och roligt avsnitt. Även för en som aldrig har spelat WOW.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: South Park 18 nov 2011 09:25 #22

Har sett att de börjat göra reklam vid busshållplatser och liknande på något med south park... Ngt nytt på gång måhända?

Stod ngt i stil med "Three half men and a fatass"...
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: South Park 18 nov 2011 09:28 #23

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Inte vad jag vet. Är det kanske reklam för Comedy Central och att dom kör säsong 15 där?

Förresten så är det klart med 5 säsonger till av SP. 20 säsonger, rena rama Simpsons ju.

Re: South Park 18 nov 2011 10:05 #24

Det skall vara tecnkat till att ha 20 säsonger plus...
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: South Park 18 nov 2011 11:38 #25

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Tydligen. Vetefan om South Park kommer hålla så länge om folk säger att säsong 15 verkligen börjar visa seriens tendens att trampa vatten.

Re: South Park 18 nov 2011 13:35 #26

Växer de något då? Eller är de samma ålder hela tiden som i Simpsons?
ffavs.wordpress.com

Re: South Park 18 nov 2011 13:55 #27

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Dom börjar ju fjärde klass i säsong 4 eller 5 tror jag att det är men annars så förblir dom små a la Simpsons.

På tal om Simpsons så är ett riktigt bra avsnitt det där Butters försöker ställa till trubbel med unika domedagsplaner bara för att upptäcka att redan är gjort i Simpsons. Det heter väl t.o.m "Simpsons did it" eller något liknande.

Re: South Park 18 nov 2011 14:07 #28

Hehe, jo, Det har till och med jag sett tror jag!
ffavs.wordpress.com

Re: South Park 18 nov 2011 18:15 #29

• Hannes
  • Klappa
Fördelen (och i vissa fall kanske nackdelen) med South Park gentemot Simpsons är ju den korta produktionstiden (ungefär en vecka för ett avsnitt) vilket gör att de kan vara väldigt aktuella.

Och det är väl där den mesta humorn kommer ifrån kan jag tycka.

Re: South Park 18 nov 2011 18:28 #30

Det tycker jag också. Precis som avsnittet med Mekka-Barbara Streissand, det kom ju bara en vecka efter att det faktiskt hade hänt!!
ffavs.wordpress.com

Re: South Park 18 nov 2011 19:09 #31

• Hannes
  • Klappa
Ja, visst var det imponerande

Nej, men jag tänker väl mest på avsnitt som "Whale Whores" som delvis tar inspiration från exempelvis dokumentärfilmen "The Cove" och discovery-serien "Whale Wars". Sen finns ju också en kort scen i något avsnitt där pojkarna spelar det senaste Tiger Woods-spelet från EA vilket inleds med att en av dem får spela Elin och försöka slå ihjäl Tiger med en golfklubba.

Re: South Park 18 nov 2011 19:12 #32

Hehe... Jo jag vet... Har själv blivit förvånad av aktualiteten i SP ibland... var bara tvungen att dra dig i benet lite
ffavs.wordpress.com

Re: South Park 18 nov 2011 20:10 #33

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Aktualiteten i South Park är ett dubbeleggat svärd tycker jag. Ibland så koncentrerar dom sig lite för mycket på att kommentera aktuella händelser istället för att verkligen hitta på något unikt och bra. Jag gillar dom avsnitten där grabbarna leker och hittar på jävelskap utan att någon aktualitet skall klämmas in på något hörn.

Och förövrigt så kan Whale whores vara det sämsta SP-avsnittet någonsin.

Re: South Park 30 aug 2013 07:13 #34

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Efter att ha rotat omkring på filmen Interstellars site så fick jag se följande text:

"In coming to a deal with its rival studio, Warners, which maintains an overall deal with Nolan's Syncopy label, relinquished to Paramount its rights to co-finance the next Friday the 13th horror film as well as a potential future South Park movie, which are two properties that were originally owned by Paramount before being brought by Warners."

Säg att det kommer bli av! Vi behöver en uppföljade till episka Bigger, Longer & Uncut.

Re: South Park 30 aug 2013 10:03 #35

Ja, nu har de ju Al Assad och Gaddaffi att gör till Satans playmates också.
ffavs.wordpress.com
  • Sida:
  • 1
  • 2
Tid det tog att skapa denna sida: 0.31 sekunder