Välkommen, Besökare

South Park
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: South Park

South Park 22 okt 2011 18:20 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
I en liten stad vid namn South Park i delstaten Colorado finns det ett gäng kompisar vid namn Stan, Kyle, Kenny och Cartman.
Alla är relativt normala barn förutom att Kyle råkar vara jude och Kenny ganska fattig. Och så är det ju så att Cartman hatar judar och framförallt Kyle. Och han hatar hippies också. Och är ofantligt självisk. Men Stan är ganska normal.

Det finns även en hel del andra innevånare i South Park som t.ex. Stans far Randy, naiva Butters som aldrig svär, polischefen Barbrady mfl.
Tillsammans med South Parks övriga innevånare hamnar ofta dom fyra kompisarna i diverse roliga och suspekta situationer och har nu gjort det i snart 15 säsonger.

Jag tycker att South Park är bland det bästa som någonsin gjorts i TV-väg och nästa alla avsnitt får mig att skratta högt. Tyvärr så har serien tappat lite grann på senare tid och även om jag inte sett den själv så har jag hört att säsong 15 är en riktig berg-och-dal-bana.

Tänkte att vi kunde ha någon sorts omröstning för att få fram det bästa SP-avsnittet men till att börja med så kan vi ju bara hylla denna fantastiska tv-serie.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: South Park 22 okt 2011 19:11 #2

Terance & Philip: Not without my anus!
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: South Park 23 okt 2011 09:43 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Grymt bra avsnitt. Från säsong 2 om jag inte minns fel. Var väl runt säsong 2-3 South Park började att få fart för att sedan kulminera runt säsong 7-10. Efter det har serien tyvärr tappat en helt del även om det går att hitta flera grymma avsnitt i varje säsong.

Re: South Park 23 okt 2011 21:37 #4

De bästa avsnitten någonsin är:

- Casa Bonita
- Chinpokomon
- Scott Tenorman must die
- Free Hat
- The loosing edge

Southpark <3

Re: South Park 24 okt 2011 08:21 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kommer inte ihåg The Loosing Edge, vilket är det? Annars är dom kanonbra allihop på den där listan.

Re: South Park 24 okt 2011 21:55 #6

The Loosing Edge är avsnittet där ungarna spelar baseball, och Randy slåss med andra föräldrar =)

Re: South Park 24 okt 2011 22:04 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Aha! Ja det är ett fantastiskt avsnitt. Men vilken säsong är den bästa då? Utan att ha kollat efter riktigt så säger jag antingen 8 eller 10.

Re: South Park 25 okt 2011 07:52 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kopierar Den Stora Favorit-hum-hum Listan från Star Wars-tråden och försöker implementera denna på South Park. Här är mina hyffsat ogenomtänkta svar:

1. Favoritfilm: Antar att detta får tolkas som favvoavsnitt. Och jag säger efter mycket tvekande Casa Bonita. Ett avsnitt som verkligen visar Cartmans rätta natur och hur härligt naiv Butters är.

2. Favoritkaraktär: Hade varit lätt att säga Cartman här eftersom så mycket kretsar runt honom. Och jag gillar verkligen Cartman men jag säger Butters. Han är bara bäst.

3. Favoritscen: Hmmmm. När Cartman tror att han är en osynlig Ninjakrigare och smyger naken förbi stora scenen på torget där dom har auktion. Höjdarslut på ett höjdaravsnitt.

4. Favoritmonster/alien: Öööh. Seapeople kanske? Eller ManBearPig.

5. Favoritskepp/fordon: Bussen som Cartman använder för att leda dom hemlösa till Karlifornien.

Re: South Park 28 okt 2011 07:31 #9

• Zynad
  • Kaffeansvarig
  • I hate apple!
Tar och lånar listan jag med :

1. Favoritavsnitt: Med risk för att låta tråkig så måste jag ändå säga "Make love, not Warcraft" Med tanke på att jag har spelat spelet från 13 till 18 års ålder så är det extra roligt

2. Favoritkaraktär: Tycker nästan Cartman ska få uteslutas från den här då han är det självklara valet, men efter det så måste jag nog säga Randy Marsh för att han alltid ska ta allt till en ny nivå med efterblivna grejer som han tror är väldigt smarta

3. Favoritscen: Också från "Make love, not Warcraft" När de sitter nere i källaren och Cartman drar liknelsen med att de som inte slåss i spelet är som fransmännen var under andra världskriget, och scenen slutar i princip med att butters säger "I don't play World of Warcraft" haha

4. Favoritmonster/alien: Här måste jag säga Saddam Hussein, så sjukt roligt hur de har gjort han typ "kanadensisk"

5. Favoritskepp/fordon: Måste säga rymdskeppet som Cartman blir strålad till i S01E01
Long live play!
Playstation 3!

Re: South Park 28 okt 2011 08:01 #10

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Zynad skrev:
så sjukt roligt hur de har gjort han typ "kanadensisk"

Älskar hur Kanada och kanadickerna framställs i South Park. Genialiskt att en kanadensare definieras av hans sätt att prata och att huvudet bara är två delar som rör sig.
"I´m not you friend, buddy! I´m not you buddy, guy!"

Re: South Park 28 okt 2011 08:05 #11

• Zynad
  • Kaffeansvarig
  • I hate apple!
"There is only one road in Canada"
Long live play!
Playstation 3!

Re: South Park 28 okt 2011 08:13 #12

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Får mig att tänka på hur grym långfilmen är och hur bra "Blame Canada" faktiskt är. Hoppas att dom gör en till långfilm innan dom lägger ner South Park.

Re: South Park 28 okt 2011 08:19 #13

This is abuut freedom of speech. This is abuut dignity. This is abuut.... Funny!
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: South Park 31 okt 2011 14:28 #14

• Zynad
  • Kaffeansvarig
  • I hate apple!
Gede skrev:
Får mig att tänka på hur grym långfilmen är och hur bra "Blame Canada" faktiskt är. Hoppas att dom gör en till långfilm innan dom lägger ner South Park.

lägga ner? :'( Hur kan du tänka i dessa hemska banor
Long live play!
Playstation 3!

Re: South Park 31 okt 2011 14:45 #15

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Äh, det är väl bara att inse att om dom inte höjer kvalitén på serien ganska så snart så tror jag tyvärr att serien kommer att läggas ner. Och frågan väl också hur länge Trey och Matt orkar hålla på.

Re: South Park 31 okt 2011 17:27 #16

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Idag damp den här ner i brevlådan:

IMAG0213.jpg

Was it worth 100 spänn? Totally.

Re: South Park 01 nov 2011 06:36 #17

• Zynad
  • Kaffeansvarig
  • I hate apple!
Totally awesome dude!
Long live play!
Playstation 3!

Re: South Park 01 nov 2011 06:58 #18

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Yeah, I know dude!

Nu saknas bara säsong 14 på blåstråle, sedan så har jag väl typ allt som gjorts under namnet South Park på skiva.

Re: South Park 01 nov 2011 09:29 #19

Är det fel på mig om jag bara har sett säsong 1-3?
ffavs.wordpress.com

Re: South Park 01 nov 2011 09:35 #20

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja. Eller fel och fel. Du har ju missat en jäkla massa underbar humor. Kolla t.ex. in dom fem avsnitten Killernestor listar längre upp. Finns på southparkstudios.se.
  • Sida:
  • 1
  • 2
Tid det tog att skapa denna sida: 0.45 sekunder