Välkommen, Besökare

The Dark Knight Rises
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: The Dark Knight Rises

The Dark Knight Rises 21 jan 2012 11:00 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Dom flesta har väl redan sett den...

...men vi måste ju ha en liten tråd om kommande Batman-rullen.

Jag tror att den kommer att bli bra men inte bäst. Undrar också vilken karaktär Joseph Gordon-Levitt ska spela, det kanske är något som vet?
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: The Dark Knight Rises 23 jan 2012 09:35 #2

Jag har aldrig hört talas om denna "superskurk". Men sen är jag inte så där jättepåläst av Batman.
Jag tror också att detta kan bli en fet rulle men inte den bästa av de tre senaste Batman-filmerna.

Re: The Dark Knight Rises 23 jan 2012 09:57 #3

Jag hoppas att de åtgärdat Batmans talfel i denna film.
Sen hoppas jag verkligen att Bane görs på ett riktigt klurig vis.
Sådana här filmer brukar sällan bli bättre än skurken.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: The Dark Knight Rises 23 jan 2012 10:41 #4

Jag gillar Batmans "talfel". Tycker faktiskt att det tillför ytterligare en dimension i hans roll.

Re: The Dark Knight Rises 23 jan 2012 11:21 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ok att han ändrar rösten lite grann men jag tycker att Bale tagit det hela ett antal steg för långt. Han har ju t.o.m tagit det så långt att John Connor började prata som Batman i Terminator Salvation.

Re: The Dark Knight Rises 23 jan 2012 12:03 #6

Hahaha, gjorde han?! Det har jag totalt missat.

Re: The Dark Knight Rises 25 aug 2013 19:51 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ser att vi inte har någon officiell Batman-tråd så denna får väl duga. Nyheten är ju lastgammal vid det här laget men: Ben Affleck som Batman i kommande Superman vs Batman. Vad tycks om det? Jag är inte helt negativ faktiskt. Ben har varit bra i en del filmer och han är inte den där unga kaxiga personen längre.
Senast ändrad: 25 aug 2013 19:54 av Gede.

Re: The Dark Knight Rises 25 aug 2013 20:36 #8

Jag har bara Daredevil framför ögonen. En eventuellt lite större Daredevil fast i svarta/blå kläder.
Jag tror att det finns risk för att denna satsning blir i samma stil som Batman & Robin från 97'.
Senast ändrad: 25 aug 2013 21:28 av Pappapiraten.

Re: The Dark Knight Rises 25 aug 2013 20:46 #9

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jag har ju inte sett Daredevil så jag är inte helt förstörd. Men ja, lite hit or miss på det här projektet känner jag.

Re: The Dark Knight Rises 25 aug 2013 21:02 #10

Affleck passar inte alls i mask. Hans påsjukekinder gör sig extremt dålig i en mask rent av. Nja, jag tror inte detta blir någon hit faktiskt. Håller mig nog krampaktigt tag i Bales tolkningar istället.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: The Dark Knight Rises 25 aug 2013 21:24 #11

Jag är benägen att hålla med om allt du precis skrev. Han får vara bra deffad om han ska kunna axla rollen någorlunda trovärdigt.
Senast ändrad: 25 aug 2013 21:26 av Pappapiraten.

Re: The Dark Knight Rises 26 aug 2013 07:42 #12

Schysst montage!!
ffavs.wordpress.com

Re: The Dark Knight Rises 26 aug 2013 20:49 #13

• Bohauo
  • Grundare
Asså jag vetefan, jag försöket aktivt hålla mig ifrån alla Batman rullar jag kan, såg serien som gick på 80- 90-talet eller när det nu var, den gillade jag...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: The Dark Knight Rises 27 aug 2013 07:37 #14

Personligen tycker jag att de tre senaste filmerna med Bale som Batman är riktigt bra!

Även de två som Tim Burton gjorde är bra filmer, men kanske inte lika bra Batman-historier..
ffavs.wordpress.com

Re: The Dark Knight Rises 27 aug 2013 08:39 #15

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Håller med dig Totenfresser. Dom tre Bale-filmerna är riktigt bra fast med en liten dipp iom den tredje. Dom två första Burton-filmerna är också bra men här spelar nog nostalgin in lite grann. Men jag gillar verkligen Michael Keaton som Batman, han passade bra.

Re: The Dark Knight Rises 28 aug 2013 22:17 #16

Jag kan inte göra annat än att hålla med. Bales tolkning av Batman är den bästa, trots att han överglänses av den avlidne Heath Ledger som Jokern.

Re: The Dark Knight Rises 29 aug 2013 06:38 #17

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Förslag: Att flytta den här tråden till t.ex. Action och göra det till en allmän diskussionstråd för Batman. Funkar det?
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.97 sekunder