Välkommen, Besökare

Zack Snyder
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Zack Snyder

Zack Snyder 10 okt 2011 17:36 #1

Zack Snyder är en relativt okänd, men ack så intressant regissör. Det är inte många som reagerar på hans namn, men jag älskar Zack och det sätt han gör sina filmer på.

Zack har hittills hunnit med:

2004 - Dawn of the Dead - 5/5

2006 - 300 - 4/5

2009 - Watchmen - 5/5

2010 - Legend of the Guardians - Ej sett

2011 - Suckerpunch - 2/5

Hans tre första filmer tycker jag grymt mycket om. Dawn of the Dead är en av världens bästa "skräckfilmer" någonsin. Watchmen är helt unik i sitt slag, och riktigt jävla bra.

Såg fram emot Suckerpunch, och förväntade mig en solklar 5:a, men den blev tyvärr Zack's första bottennapp.

Vad tycker ni om denna unga, pigga regissör som rör om i grytan som är Hollywood?

Re: Zack Snyder 10 okt 2011 18:06 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Påminn mig inte on Zack Snyder, har fortfarande inte sett Watchmen efter att ha ägt den i ett par år nu.

Annars så tycker jag att han är lite ojämn. Dawn of the dead är en fantastisk zombierulle medans 300 mest är jobbig. Ugglefilmen känns inte så jätteintressant och Suckerpunch som såg så bra ut i alla trailers verkar näst intill usel. Men jag tror han reser sig igen och gör en kanonfilm nästa gång.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Zack Snyder 10 okt 2011 19:54 #3

[quote="Gede" post=430]Påminn mig inte on Zack Snyder, har fortfarande inte sett Watchmen efter att ha ägt den i ett par år nu.
quote]

Vafalls??? Skärpning genast och titta!
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Zack Snyder 10 okt 2011 20:09 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jaaa, jag vet. Skäms på mig, måste se den snart.

Re: Zack Snyder 10 okt 2011 22:01 #5

300 och Watchmen är de bästa han har gjort enligt min mening.
300 är ruskigt snyggt presenterad med tung musik och snygga samt detaljerade scener.
Watchmen är även den snyggt presenterad men fokuserar såklart mer på karaktärerna.
Riktigt bra rulle. Dr Manhattan är jäkligt spännande, det känns som att han skulle kunna vara den ultimata superhjälten.

Re: Zack Snyder 17 okt 2011 07:11 #6

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Hey, det är ju Snyder som regisserar nya Stålmannen-filmen Man Of Steel! Det hade jag missat helt. Vad tros om detta då?
Tyvärr så tycker jag att Stålmannen är en lite trist superhjälte men jag tror att Snyder har kapacitet att måckla ihop en bra rulle om honom.

Re: Zack Snyder 17 okt 2011 08:43 #7

Hey! Dissa inte stålmannen!! Han är ju ascool när han skjuter sönder flaskor i baren med jordnötter!

För övrigt har jag bara sett Watchmen av hans filmer, men det är också något av de bästa som gjort på senare år enligt mig. Så håller han stilen blir nya Stålis en riktig cooling.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 17 okt 2011 08:44 av Totenfresser.

Re: Zack Snyder 17 okt 2011 08:56 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Marcus skrev:
Hey! Dissa inte stålmannen!! Han är ju ascool när han skjuter sönder flaskor i baren med jordnötter!

Nej då, inget ont om onda Stålmannen. Han är grym. Ställa Pisa-tornet rätt och sånt hemskt.
Tycker bara att Stålmannen som serie är lite trist jämfört med många andra.

Re: Zack Snyder 17 okt 2011 09:43 #9

Har egentligen aldrig läst stålmannen som serie, kanske just av den anledningen.
Men visst, han är ju lite som Bamse, dumsnäll.
ffavs.wordpress.com

Re: Zack Snyder 21 okt 2011 16:22 #10

Snyder-snacket kom igång, fett!

Ta och se Watchmen nu för fan Gede. När ungen somnat är det ju bara att köra på =)

Re: Zack Snyder 21 okt 2011 17:16 #11

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ska ske! Vi har inget direkt planerat i helgen så det ska nog gå att klämma Watchmen. Hoppas det iaf.

Har du förresten sett den förlängda versionen Killernestor?

Re: Zack Snyder 21 okt 2011 19:16 #12

I have not. Det känns inte som en film som behöver förlängas, den var perfekt lång som den var =).

Men jag antar att jag får ta och spana in den någon dag!
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.35 sekunder