Välkommen, Besökare

Darren Aronofsky
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: Darren Aronofsky

Re: Darren Aronofsky 27 okt 2011 14:35 #21

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Gylhian skrev:

(Om du vill ha nyckeln till The Fountain så är det bara att PM:a mig. )

He he, du vet väl att det inte går att PMa på detta forumet? Eller det kanske det som är grejen, det finns ingen nyckel till The Fountain?
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Darren Aronofsky 27 okt 2011 19:15 #22

Om Gylhian nu tror att han har nyckeln till The Fountain är han delusional

Jag däremot besitter nyckeln till The Fountain! Hugh Jackman avslöjade den i ett av sina dagliga telefonsamtal till mig.

Fan va bra Fountain är... Varje gång den tränger sig in i huvudet vägrar den flytta ut på några timmar. Världens bästa film!

Re: Darren Aronofsky 27 okt 2011 20:14 #23

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kom på att frugan inte har sett The Fountain så då har jag ju en utmärkt ursäkt att se den igen. Hoppas att det går att knö in en filmtitt i helgen.

Undrar förresten om filmen hade varit sämre eller bättre med Brad Pitt och Kate Blanchett i rollerna istället? Helt omöjligt att säga naturligtvis men det är kul att spekulera.

Re: Darren Aronofsky 27 okt 2011 20:25 #24

• piccolo
  • Praktikant
  • You Mormons are some brave mother fuckers.
The Fountain är världshistoriens bästa film, och Darren världens kanske bästa regissör.

Dock gråter jag blod över att han hoppade av Wolverine.
Man, I ain't tryin' to call no ho' no bitch.

Re: Darren Aronofsky 27 okt 2011 20:41 #25

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja det är jäkligt trist. Fast det är klart, familjen går väl alltid i första hand.
Tror att Robocop i hans händer hade kunnat bli toppen den med.

Re: Darren Aronofsky 27 okt 2011 20:45 #26

• piccolo
  • Praktikant
  • You Mormons are some brave mother fuckers.
Film går alltid före familjen

Jo absolut. Robocop hade också kunnat bli löjligt bra.

Någon som sett ubåtsfilmen Below? Den skrev Darren manus till! Tycker den är riktigt schysst faktiskt!
Man, I ain't tryin' to call no ho' no bitch.

Re: Darren Aronofsky 27 okt 2011 20:51 #27

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja den har jag sett, fast det var längesedan. Köpte den faktiskt på DVD för ett jädra tag sedan utan att jag hade en aning om att Darren skrivit manus.
Ytterligare en film att rota fram ut hyllan då alltså...

Re: Darren Aronofsky 27 okt 2011 22:35 #28

Below är bra som fan! Hade aldrig sett den om jag inte visste att Darren skrivit manus =)

Om Darren nu regisserat den själv är jag övertygad om att den hade vart helt fucking outstanding!

Re: Darren Aronofsky 28 okt 2011 06:28 #29

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Älskar u-båtsfilm. Darren kan gärna få göra en till om han vill.

Är det förresten någon som vet säkert vad hans nästa projekt egentligen blir?

Re: Darren Aronofsky 29 okt 2011 07:50 #30

• Gylhian
  • Stuntman
Killernestor skrev:
Below är bra som fan! Hade aldrig sett den om jag inte visste att Darren skrivit manus =)

Om Darren nu regisserat den själv är jag övertygad om att den hade vart helt fucking outstanding!

Verkar dock som att Lucas Sussman trillat in med ett kasst manus till Twohy som skrivit om lite och sen har Aronofsky snyggat till det lite i sin roll som producent.
Aronofsky ska nog inte anklagas för mycket för den röran.

Re: Darren Aronofsky 05 dec 2011 06:34 #31

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Så det är på sådan här skit som Aronofsky lägger sin tid på nu för tiden?

"I am the table!" Say what?

Re: Darren Aronofsky 02 sep 2013 13:09 #32

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
28:e Mars är det dags för Darrens nästa film Noah. Om ingen annan än den bibliske Noah (han med båten, alla djur och vattnet ni vet). Bland annat med Russell Crowe och Jennifer Connelly. Något att se fram emot.

Re: Darren Aronofsky 03 sep 2013 07:51 #33

Ja, Jennifer Connelly ser man ju för det mesta fram emot, men helt ärligt så fattar jag inte grejen med Aronofsky... Så jävla bra är det ju inte. Eller missar jag något?
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Darren Aronofsky 03 sep 2013 09:03 #34

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
The Wrestler och Black Swan gillar jag jättemycket så därför är jag intresserad av vad han kan åstadkomma med Noah. Även om jag inte är särskilt förtjust i varken Bibelsagor eller Russel Crowe.

Övriga filmer jag sett av Aronofsky har varit bra (Requiem) och intressant (Fountain). Han är ju ingen über-regissör på något sätt men en hyfsat stabil en.

Re: Darren Aronofsky 03 sep 2013 15:51 #35

The fountain har jag somnat till... flera gånger... Aldrig kommit längre än till halvvägs in.

The wrestler och Black Swan är bra, men frågan är om det är han som gör dem bra?
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Darren Aronofsky 03 sep 2013 15:55 #36

Totenfresser skrev:
The fountain har jag somnat till... flera gånger... Aldrig kommit längre än till halvvägs in.
Samma här. fattar inte varför faktiskt, den borde tilltala mitt estetiska sinne men likförbaskat somnar jag.

Totenfresser skrev:
The wrestler och Black Swan är bra, men frågan är om det är han som gör dem bra?
Du menar att det eventuellt är skådespelarna som gör just dessa två bra? Jag älskar ljudbilden i Black Swan, den är helt galet bra.

Re: Darren Aronofsky 03 sep 2013 16:10 #37

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Totenfresser skrev:

Ja en ganska stor del i det tror jag han har. Men man kan ju undra hur filmerna hade varit om inte Rourke och Portman hade haft huvudrollerna.

Re: Darren Aronofsky 03 sep 2013 19:22 #38

Pappapiraten skrev:

Du menar att det eventuellt är skådespelarna som gör just dessa två bra? Jag älskar ljudbilden i Black Swan, den är helt galet bra.

Delvis ja. Inte så att jag menar att han är bortkopplad ur ekvationen men att han kanske inte riktigt klarar av att styra skutan rätt om inte förutsättningarna ligger helt korrekt?!

Gede skrev:
Ja en ganska stor del i det tror jag han har. Men man kan ju undra hur filmerna hade varit om inte Rourke och Portman hade haft huvudrollerna

Självklart sätter han sin prägel, men i de filmerna är castingen också en jäkligt stor del av slutresultatet, likaså när castingen sker. Rourke är ju helt jävla grissorglig i sin brottarroll som jag personligen tror var skriven för just honom. Men det här verkar vara två filmer där det mesta verkar att ha fallit på rätt plats för Darren.
ffavs.wordpress.com

Re: Darren Aronofsky 04 sep 2013 10:34 #39

[quote="Gede" post=6913]Totenfresser skrev:
Ja en ganska stor del i det tror jag han har. Men man kan ju undra hur filmerna hade varit om inte Rourke och Portman hade haft huvudrollerna.
Jag håller med dig, som vanligt.

Re: Darren Aronofsky 04 sep 2013 11:24 #40

Jaja, ni gillar Darren. Det är ok för min del.
ffavs.wordpress.com
  • Sida:
  • 1
  • 2
Tid det tog att skapa denna sida: 0.39 sekunder