Välkommen, Besökare

Darren Aronofsky
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: Darren Aronofsky

Darren Aronofsky 07 okt 2011 07:00 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Här har vi en regissör vars filmer brukar generera lika många åsikter som det finns folk som tittat på hans filmer. Darren har regisserat följande filmer:

1998 - Pi

2000 - Requiem For A Dream

2006 - The Fountain

2008 - The Wrestler

2010 - Black Swan

Jag har sett alla utom Pi och dom jag sett har lämnat mig berörd på något sätt. Tyvärr så har jag inte lyckats hitta nyckeln till The Fountain ännu men jösses vilka fashinerande effekter dom knåpat ihop i filmen. Senaste filmen jag såg var Black Swan vilken jag tycker är bland det bästa som gjorts under senare år. Vet att det är väldigt politiskt korrekt att tycka bra om den filmen men jag tycker verkligen att den förtjänar alla fina recensioner.

Ser fram emot fler filmer av denne man och om man ska tro Wikipedia så är nästa projekt en tv-serie som heter Hobgoblin som handlar om "the stories of a group of magicians and conmen attempting to bring down Hitler during World War II". Kan ju bli hur bra som helst.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Darren Aronofsky 07 okt 2011 22:59 #2

Jag har inte sett Pi så vitt jag vet och The Fountain har jag inte heller sett men dock hört väldigt mycket gott om. Däremot så gillade jag The Wrestler väldigt mycket och Black Swan tycker jag om ruggigt mycket. Jag skrev till och med en liten lam dikt om Black Swan direkt efter att jag hade sett filmen. Den går att hitta på nätet för den som gillar att tumla runt på olika hemsidor.

Re: Darren Aronofsky 07 okt 2011 23:57 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Oj, du måste blivit ganska inspirerad av filmen om du skrev en dikt. Får nog ta och leta tror jag.
Skulle vara kul om gamla forummedlemmen Ghylian kunde registrera sig igen, han hade en massa kul åsikter om Aronofsky.

Re: Darren Aronofsky 08 okt 2011 00:51 #4

Jag tror att Gylhian blev lite putt när jag var barsk mot honom men jag håller med dig Gede, det vore kul om han reggade sig igen.

Re: Darren Aronofsky 08 okt 2011 11:51 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Du ska inte jaga iväg folk PP, du ska locka hit dom.

Fast jag tror nog att Killernestor har ett par ord att säga om herr Aronofsky om jag känner honom rätt. Får se om han loggar in snart efter sin lilla NHL-resa.

Re: Darren Aronofsky 10 okt 2011 17:26 #6

Pi - 5/5

Requiem for a Dream - 5/5

The Fountain - Världens bästa film någonsin. Har en tatuering som är en subtil hyllning till The Fountain, och planerar att tatuera hela min rygg med ett The Fountain tema.

The Wrestler - 5/5, dock hans "svagaste" film.

Black Swan - 5/5

Ja, vad kan man säga om denna man. Såg Requiem for a Dream när jag var 14 och det står sig som en av de bästa filmupplevelserna i mitt liv. Att en film kan framkalla sådan ångest är helt obegripligt, och jag tror Darren är ensam om att ha lyckats med det.

Hyrde Pi några veckor efter och var helt såld. Efter att han fullständigt lyckats golva mig 5 gånger så är han lätt den vanligaste sökningen på IMDB. Han var signad som regissör till The Fighter, men släppte det vidare. Sedan var det en Robocop-trilogi på gång, även den verkar ha skrotats. Sedan en dag var han helt plötsligt signad som regissör till en ny Wolverine-film. Lyckan var obeskrivlig, men även det verkar ha gått i graven.

Visste faktiskt inte om att han jobbade med en tv-serie, tack för infon Gede! Verkar väldigt konstigt, men rätt intressant =)

Vilken är er favoritfilm med honom?

Re: Darren Aronofsky 10 okt 2011 17:56 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Väldigt trist att han hoppade både Robocop och Wolverine för det hade kunnat bli hur bra som helst. Men vem vet, han kanske kommer på nya tankar?

Min favorit är nog Black Swan men jag måste se om både The Fountain och Requiem for a dream innan jag bestämmer mig på riktigt.

Re: Darren Aronofsky 10 okt 2011 22:31 #8

Jag instämmer Gede. Black Swan är min favorit också. Jag ser Aronofsky lite som Von Trier vilket jag ser som en bra grej. Von Trier är visserligen mer provocerande men det känns som att de två skulle kunna vara skolade under en och samma lärare.

Re: Darren Aronofsky 11 okt 2011 06:28 #9

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kanske det kanske. Har bara sett ett par av Von Triers filmer så jag kan inte riktigt jämföra dom båda. Men att båda är duktiga och skapar väldigt personliga filmer, det kan jag skriva under på.

Re: Darren Aronofsky 24 okt 2011 08:37 #10

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Var en riktig prima-ballerina på radio nyss och hon dissade Black Swan ganska hårt på grund av att det tydligen syns lång väg att Portman inte är någon riktigt ballerina. Tur att man inte har någon aning själv och bara kan njuta av denna eminenta film. Får nog ta och se den snart igen.

Re: Darren Aronofsky 24 okt 2011 08:44 #11

Såg på Black Swan i helgen och... WOW!! Vilken film!!
Det var länge sedan man såg en sådan film som var sådär kryp-spännande. Satt ett tag där och trodde att mamman var någon sorts halvdemon-Fritzl-typ som höll henne inlåst. Sen riktades misstankarna mot Beth och sedan mot that 70's-tjejen och sedan.... etc.
Som jag sa till Gede igår, nagelfilsscenen med Beth var filmen läbbigaste.

Men det känns inte som om det är en film man ser på många gånger. 2-3 ggr känns lagom.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Darren Aronofsky 24 okt 2011 08:50 #12

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jag måste se den minst en gång till iaf för att se om den kryper under skinnet på en lika mycket andra gången. Och ja,den där nagelfilscenen är riktigt creepy.

Re: Darren Aronofsky 24 okt 2011 13:20 #13

• Gylhian
  • Stuntman
Någon som sade mitt namn?

Re: Darren Aronofsky 24 okt 2011 13:23 #14

Gylhian skrev:

Heter du Beth?
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Darren Aronofsky 24 okt 2011 14:21 #15

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Gylhian skrev:

Yeah man! Välkommen tillbaka. Kom igen och rör om lite i grytan nu.

Re: Darren Aronofsky 24 okt 2011 23:08 #16

He-hey Gylhian! Välkommen tillbaka. Kul att se att du hoppade på tåget du också.

Re: Darren Aronofsky 25 okt 2011 11:04 #17

• Gylhian
  • Stuntman
Trevligt att vara tillbaka. Haft en massa annan skit som ockuperat mig, men nu har jag lite mer tid att sitta här.

Re: Darren Aronofsky 25 okt 2011 22:14 #18

Prioritering, en ibland riktigt tråkig del av livet. Men men, åter till Aronofsky.
Senast ändrad: 25 okt 2011 22:15 av Pappapiraten.

Re: Darren Aronofsky 26 okt 2011 06:26 #19

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Är lite nyfiken på Pi. Vet att Killernestor älskar den, är det någon annan som sett den? Ska ju tydligen vara ganska flummig så jag blir lite osäker om det är en film för mig. Fast å andra sidan, om jag sett det mesta han gjort så får jag nog ta mig igenom Pi iaf en gång.

Re: Darren Aronofsky 27 okt 2011 14:26 #20

• Gylhian
  • Stuntman
Gede skrev:
Är lite nyfiken på Pi. Vet att Killernestor älskar den, är det någon annan som sett den? Ska ju tydligen vara ganska flummig så jag blir lite osäker om det är en film för mig. Fast å andra sidan, om jag sett det mesta han gjort så får jag nog ta mig igenom Pi iaf en gång.

Självklart ska du se Pi. Inte lika bra som Requiem eller The Fountain, men klart bättre än hans senare verk. Storymässigt så är den en aning lättare än The Fountain. (Om du vill ha nyckeln till The Fountain så är det bara att PM:a mig. )
Se den!
  • Sida:
  • 1
  • 2
Tid det tog att skapa denna sida: 0.63 sekunder