Välkommen, Besökare

Heath Ledger
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Heath Ledger

Heath Ledger 17 okt 2011 00:06 #1

Sitter och tittar på The Dark Knight med Heath Ledger i rollen som Jokern. Hans rollprestation är flawless, så bländande in till minsta detalj. Jokerns smackande och slickande runt munnen. Så varför blev just denna rollprestation så förbannat bra till skillnad från de som han gjorde innan? Jag har aldrig sett honom som en stor skådespelare men jag har alltid gillar honom för hans charm. Jag fick onda ögat när jag erkände att jag gillade 10 things I hate about you av mina filmgalna vänner. Så var Jokern den enda rollen som var riktigt bra rent skådespelarmässigt eller gjorde han andra bra roller också?

De filmer där jag såg mer djup än bara ett vackert ansikte.

The Dark Knight
Candy
Brokeback Mountain
Senast ändrad: 17 okt 2011 00:12 av Pappapiraten.

Re: Heath Ledger 17 okt 2011 06:52 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Brydde mig ingenting om Ledger ända tills jag såg filmerna han gjorde på slutet av sin karriär. Filmer som 10 things I hate about you, Patrioten och A Knights Tale tycker jag mest av allt är plågsamma, eller rättare sagt så tyckte jag det när dom kom då jag var lite mer fin i kanten när det gällde film på den tiden. Hur jag upplever dom nu har jag ingen aning om eftersom jag inte sett dom sedan dess.

Men runt 2005 så verkar det som om Ledger skärpte till sig och gjorde flera grymma filmer fram tills hans död. Min favorit bland dessa är The Dark Knight som är bland det bästa som gjort i genren. Jag har ännu inte tittat på hans sista film The Imaginarium of Doctor Parnassus som jag köpte för ett tag sedan men det hade jag tänkt att ändra på snart. Har även missat Candy men jag ser på IMDB att Geoffrey Rush är med så där har man ju en anleding att kolla upp den.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Heath Ledger 17 okt 2011 23:27 #3

Candy gillade jag skarpt, massa ångest och frustration. Välspelat av alla parter och i mitt tycke en ganska sannolik bild av hur det skulle kunna vara att sätta sig djupt ner i drogerna.

Re: Heath Ledger 18 okt 2011 06:46 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Låter som en bra film det där. Definitivt något att skriva upp på den interna "att-kolla-upp-listan". Men den är väl inte sådär jobbigt predikande i sitt sätt att säga "drugs are bad, mkay"?

Re: Heath Ledger 21 okt 2011 16:12 #5

En film ni missat är ju Monster's Ball där jag tycker att Heath är grym!

Re: Heath Ledger 21 okt 2011 23:18 #6

Gede skrev:
Men den är väl inte sådär jobbigt predikande i sitt sätt att säga "drugs are bad, mkay"?
Är inte alla det? Se bara på Requiem for a dream. Nä jag tyckte att det gavs en skön dos av uppläxning.

Monsters Ball har jag inte sett. Vet knappt vad den handlar om, men däremot så har jag hört en del om Billy-Bob-trist-som-fan och Halle Berrys sexscen.

Re: Heath Ledger 22 okt 2011 07:52 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Pappa Piraten skrev:
Gede skrev:
Men den är väl inte sådär jobbigt predikande i sitt sätt att säga "drugs are bad, mkay"?
Är inte alla det? Se bara på Requiem for a dream. Nä jag tyckte att det gavs en skön dos av uppläxning.

Jo näst intill i alla fall. Bara det att vissa filmer drar det lite för långt och blir alldeles för övertydliga. Förhoppningsvis är Candy en av dom filmer som håller det på en mer lagom nivå.
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.25 sekunder