Välkommen, Besökare

Bästa kvinnliga skådespelare?
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Bästa kvinnliga skådespelare?

Bästa kvinnliga skådespelare? 01 nov 2011 07:14 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Tänkte först starta en tråd om en specifik skådespelerska men kände att det var så svårt att välja.
Så jäkla konstigt men lika naturligt som det känns att starta trådar om manliga skådisar, lika svårt var det att hitta någon kvinna som kunde bära en helt egen tråd. Är det för att jag är man och därför automatiskt inte vill att kvinnor skall lyftas fram? Blev jag helt plötsligt väldigt flummig i en tråd som har som syfte att hitta den bästa kvinnliga skådisen? Kan nog vara så. Tror att det är latenta könsroller som strömmar runt i bakgrunden här.

Vilka gillar jag då? Vet faktiskt inte riktigt. Jag gillade Scarlett Johansson men hon har blivit så trist på senare tid. Natalie Portman är ju bra så klart men ändå något av ett standardval. Har ni några tips?
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Bästa kvinnliga skådespelare? 01 nov 2011 09:33 #2

Jag tycker Nicole Kidman brukar göra genuina skådespelarinsatser. Men min favvo är nog Maggie Gyllenhaal. Tycker hon är spot on i de flesta filmer hon medverkar i. Gillar nog Stranger than fiction bäst. En nedtonad Will Ferrel och Maggie Gyllenhaal i samma film: RIGHT ON!!
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Bästa kvinnliga skådespelare? 01 nov 2011 09:39 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja det är en mycket bra kombination. Men en inte lika nedtonad Will Ferrel och Nicole Kidman i Bewitched funkade fint det med, vilket överraskade mig när jag såg den.

Re: Bästa kvinnliga skådespelare? 01 nov 2011 16:31 #4

Jag är en sucker för Julianne Moore. Kan bero på att jag är ytlig och finner hennes utseende bländande vackert. Hur som haver, hon är grym i The Big Lebowski samt Children of Men. Maggie Gyllenhaal är duktig som fasen hon också. Någon som alltid kommer upp i skallen så fort denna fråga ställs är Cameron Diaz och hennes rollprestation i Vanilla Sky. För övrigt tycker jag inte att Diaz är sådär överdrivet duktig men just i Vanilla Sky tycker jag att hon är briljant.

Re: Bästa kvinnliga skådespelare? 01 nov 2011 16:34 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Pappa Piraten skrev:
Jag är en sucker för Julianne Moore. Kan bero på att jag är ytlig och finner hennes utseende bländande vackert. Hur som haver, hon är grym i The Big Lebowski

Fan vad hon är bäst i Big Lebowski. Maude och The Dude är ett briljant par.

Re: Bästa kvinnliga skådespelare? 01 nov 2011 22:03 #6

Verkligen! Två extremiteter (säger man så?) som ställs mot varandra, ruskigt bra.

Re: Bästa kvinnliga skådespelare? 04 nov 2011 00:10 #7

• piccolo
  • Praktikant
  • You Mormons are some brave mother fuckers.
Gjorde en lista på min favorit-tjejer för ett tag sedan... Kommer inte ihåg exakt men någonting sånthär: Natalie Portman, Angelina Jolie, Rachel Weisz, Zoe Saldana, Kathy Bates... Blanchett är väl aldrig dålig heller. Eller Kate Winslet för den delen.

Scarlett toppar väl snygglistan iaf, men hon har inte gjort en kul roll på länge!
Man, I ain't tryin' to call no ho' no bitch.

Re: Bästa kvinnliga skådespelare? 04 nov 2011 06:32 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Trevliga tjejer allihop. Har dock lite svårt för Angelina Jolie, gillar aldrig riktigt filmerna hon är med i men vet inte om det är på grund av henne eller själva filmen.
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.51 sekunder