Välkommen, Besökare

Skulle du vilja läsa mitt manus?
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Skulle du vilja läsa mitt manus?

Skulle du vilja läsa mitt manus? 17 maj 2012 23:14 #1

A screenplay or script is a written work by screenwriters for a film or television program. These screenplays can be original works or adaptations from existing pieces of writing. In them, the movement, actions, expression, and dialogues of the characters are also narrated. A play for television is known as a teleplay.

Chili Palmer: I got an idea for a movie.

Har ni någongång tänkt en tanke som skulle kunna bli en riktigt sjysst rulle?
Dela med er för fasen så kan vi alla investera och sen ta Hollywood med storm!
Senast ändrad: 17 maj 2012 23:18 av Pappapiraten.

Re: Skulle du vilja läsa mitt manus? 17 maj 2012 23:25 #2

Härromdan när jag hade sett en dokumentär på SVT som handlade om planerat åldrande så slogs jag av en tanke.

I Afrika finns ett land där ingen bor, anledningen till att ingen bor där är för att världens alla länder dumpar sitt skräp där...billigt. Tanken var, hur kan man förvara skräpet på ett annat sätt och det slog mig att man kanske kunde pressa ihop allt skräp så mycket som möjligt så man kunde få ner det till rimligt stora kuber (en container stor). Dessa kuber skulle man ju sen kunna skicka ut i yttre rymden och låta de få momentum och färdas "rakt fram".

Varför görs inte detta? Vad är det som gör att vi heller skräpar ner ett helt land som gör att det bli obebott för befolkningen än skräpar ner rymden där vi eventuellt aldrig igen kommer stöta på skräpet.

Varför forskar man inte fram en lösning och gör en film om det?

Re: Skulle du vilja läsa mitt manus? 18 maj 2012 19:52 #3

• Bohauo
  • Grundare
Vi hade denna diskussionen på jobb och jag var helt emot det, jag tycker inte att det är omoraliskt att skräpa ner rymden också, det är fel att dumpa allt sitt skräp på ett litet land i Afrika men jag tycker det är helt jä-la fel att skräpa ner rymden, alla människor på vår jord borde lära sig att hushålla med resurserna och återvinna mera på alla sätt...

det är min menig, lite off topic men jag var bara tvungen, men för all del gör en rulle om detta så alla inser problemet och hur ohållbart det är...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"
Senast ändrad: 18 maj 2012 19:52 av Bohauo.

Re: Skulle du vilja läsa mitt manus? 19 maj 2012 02:18 #4

Bohauo skrev:
jag tycker inte att det är omoraliskt att skräpa ner rymden också, det är fel att dumpa allt sitt skräp på ett litet land i Afrika men jag tycker det är helt jä-la fel att skräpa ner rymden
Du menar tvärtom. Den svåraste frågan är kanske i det tidiga skedet, är det ens genomförbart?

Re: Skulle du vilja läsa mitt manus? 20 maj 2012 01:48 #5

• Bohauo
  • Grundare
jag menade tvärtom...

Är det genomförbart?
Ja det är det men det kommer att kosta en himla massa pengar och resurser men det är dock genomförbart...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.21 sekunder