Välkommen, Besökare

Om-igen-film.
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Om-igen-film.

Om-igen-film. 28 jan 2012 22:48 #1

• Kindtand
  • Kaffeansvarig
Jag har en film som jag säkert sett över tjugo gånger. Inte i sträck, men ett par tre gånger om året. Går den på tv så stannar jag på den kanalen även om det var nåt annat jag egentligen skulle se.

Filmen har visserligen bra musik men den är absolut inget mästerverk. Det är en klassiker och en raktigenom bra film bara. Skådespelarna är inga favoriter även om man får räkna dem till bra skådespelare. Ett par av dem i alla fall.

Filmen är High Fidelity. Även om det inte är den bästa filmen jag sett så är det min absoluta favoritfilm som kan ses om hur många gånger som helst.

Har ni nån sån som bara hänger sig i och ses om vid tillfälle? Som en guilty pleasure. Som den där t-shirten man aldrig slänger.

Re: Om-igen-film. 29 jan 2012 07:57 #2

För min del är Die hard-filmera sådana guilty pleasures... Och det mesta med Arnold.
High fidelity är annars en skön rulle! Be kind rewind som har ett par år på nacken nu har lite samma känsla tycker jag fast den handlar om film istället för musik.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Om-igen-film. 29 jan 2012 11:42 #3

• Dahl
  • Ljudtekniker
Star Wars!!
May the force be with you....

Re: Om-igen-film. 29 jan 2012 18:20 #4

Jag säger som Dahl, Star Wars! Men även Rovdjuret 1 & 2, Terminator-filmerna samt The Big Lebowski.

Re: Om-igen-film. 29 jan 2012 20:06 #5

• Dahl
  • Ljudtekniker
Det finns ju fler förstås men SW var ju så självklar

Tex Sagan om ringen, Scarface, Gudfadern och Devils rejects. Men om man är på dåligt humör så kan man alltid sätta på någon av American pie filmerna och vips så var man på bättre humör. Även Tecknade serier som Silver fang, Starzinger, Rai grottpojken och Cobra kan man se om och om igen. Det finns så mycket bra som inte bara kan utan bör ses om igen resten av livet.
May the force be with you....

Re: Om-igen-film. 30 jan 2012 16:51 #6

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Pappa Piraten skrev:
Jag säger som Dahl, Star Wars! Men även Rovdjuret 1 & 2, Terminator-filmerna samt The Big Lebowski.

Och jag säger som dig PP. Alla filmer med hög om-igen-faktor.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Om-igen-film. 30 jan 2012 21:50 #7

Gede skrev:
Och jag säger som dig PP.
Klart att du gör!
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.17 sekunder