Välkommen, Besökare

TV-tips!
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: TV-tips!

TV-tips! 04 nov 2011 16:53 #1

• piccolo
  • Praktikant
  • You Mormons are some brave mother fuckers.
Jag antar att de flesta ser film på bio, DVD eller Blu-ray. Men det händer ju faktiskt också att det kan gå bra filmer på TV. Här kan vi tipsa varandra! Ibland är det liksom lite göttigare att se filmen på TV (vet inte varför).

Idag 4/11 är det fredag och man kunde ju tänka sig att det skulle vara extra bra rullar... Några går att leta upp: 01.45 kommer tillexempel underskattade komedin The Groomsmen på TV4+ Med bla Britanny Murphy och John Leguizamo. Om det är lite för sent kan man väl kolla 21 gram 00.05 på fyran eller kanske klassikern The Shining 22.50 på kanal 9.

Själv ska jag nog ta en titt på Doom kl 23.20 på 6an
Tipsa om bra filmer som kommer på tv helt enkelt!
Man, I ain't tryin' to call no ho' no bitch.
Följande användare sa Tack så mycket: Gede

Re: TV-tips! 04 nov 2011 18:26 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Trevligt initiativ. Blir nog att se film från skiva för min del idag men det är ju alltid bra att ha en backup. Ha så kul med Doom.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: TV-tips! 04 nov 2011 19:00 #3

Ja... eller försök ha kul med doom...

/edit
Bra initiativ förresten!
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 04 nov 2011 19:07 av Totenfresser.

Re: TV-tips! 05 nov 2011 00:34 #4

• piccolo
  • Praktikant
Doom, vilken besvikelse! Hur jävla svårt är det att göra en hjärndöd actionrulle med The rock? Jävligt svårt verkar det som, filmen är skittråkig. Var fan är portalen till helvetet? Får se om den tar sig sista halvtimmen...

Johnny mnemnonic (eller vad den heter) direkt efter, ska man ge sig på den med?

Re: TV-tips! 05 nov 2011 07:54 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Finns väl egentligen bara en cool scen i Doom och det är first-person sekvensen. Men annars är det inte mycket att hänga i julgranen.

Re: TV-tips! 06 nov 2011 08:06 #6

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Blev lite ledsen att jag missade början av Land of the Lost med Will Ferrell igår men efter att ha sett lite i mitten så kände jag att det inte gjorde så mycket. Verkar vara en riktigt sunkig film.

Idag verkar det ju inte visas något av värde alls på TV. Är verkligen Beck: Mannen utan ansikte allt som kan erbjudas?

Nej, vänta. About Schmidt kl 00.30 på trean. Ljuset i tunneln.

Re: TV-tips! 09 nov 2011 19:21 #7

• piccolo
  • Praktikant
Land of the lost är tyvärr helt värdelös, trots Ferrell och geniet Danny McBride. Filmen är bara så jävla idiotisk att man inte vet varken ut eller in!

About Schmidt däremot! Ojojoj vilken film!

Idag är det The Good German på 8an. Tyckte själv att den var rätt seg, men Clooney, Blanchette och Maguire kan man ju alltid titta på.

Re: TV-tips! 09 nov 2011 19:54 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Trevliga skådisar men seg film låter inte så lockande.

Eller så kan man kolla på Patrioten på TV6 kl 21.00. Fast det vill man nog egentligen inte.

Re: TV-tips! 10 nov 2011 17:32 #9

• piccolo
  • Praktikant
State of play 21.00 på sexan idag! Politisk thriller med Russell Crowe, Ben Affleck, Rachel McAdams och massa andra. Riktigt bra och spännande rulle med kanonskådisar. Jason Bateman har en minnesvärd scen. Rekommenderas verkligen.

Re: TV-tips! 11 nov 2011 06:45 #10

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Den missade man ju så klart.
Vad kommer idag då? TV 3 har ett jätteblock med film från kl 20.00 till 05.30 men ingen av filmerna är väl direkt jättebra. Rätt upp i 90-talet är ju dock ganska så charmig.

Re: TV-tips! 18 nov 2011 06:57 #11

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
En hel del film på TVn idag men inget att hänga i granen direkt. Crocodile Dundee in LA kl 20.00 på TV3 kanske kan locka?

Re: TV-tips! 18 nov 2011 09:32 #12

Frugan gillar Crocodile Dundee... Hur man nu kan gilla den och inte star wars...
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: TV-tips! 18 nov 2011 09:37 #13

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ettan är väl legitimt att gilla men CD In LA är ju skit i dess renaste form så gillar man den och inte Star Wars, då är det ett conundrum som Zapp Brannigan hade sagt.

Re: TV-tips! 18 nov 2011 13:33 #14

Blir nog ingen tv ikväll heller... Har ju inga kanaler som skickar något av värde i filmväg. Får se om man kan klämma ngt självvalt istället.
ffavs.wordpress.com

Re: TV-tips! 18 nov 2011 15:23 #15

Inge TV ikväll? Det är ju Dobidoo och Skavlan!!

Re: TV-tips! 18 nov 2011 15:40 #16

Det är det vi brukar se på när mina curse parents är på besök... endast då...
ffavs.wordpress.com

Re: TV-tips! 18 nov 2011 16:14 #17

Haha, det är jag och frun min som är pensionärer.

Re: TV-tips! 18 nov 2011 16:32 #18

Hehe, hursomhelst är det nog fler som gillar skavlan än inte . Jag kan tycka att det är intressant ibland faktiskt.
Däremot bara spyr jag av Lasse Kroner och Sveriges kvasielit som har abbonemang på deltagande i "mys"-program i svt. Mår dåligt av det...
Men återigen... jag sällar mig nog till en mindre skara
ffavs.wordpress.com

Re: TV-tips! 18 nov 2011 20:06 #19

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Har faktiskt kollat lite på Dobidoo men mest för att frugan gillar det. Det går att plåga igenom sig det.
Däremot så gillar jag inte Skavlan särskilt mycket, tänker mest på Galenskaparnas Lily Sugar Show när jag har råkat titta på det.

Re: TV-tips! 19 nov 2011 09:35 #20

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ska inte se på någon TV idag men kan tipsa om att TV3 visar The Prestige kl 20.00 idag. Världens bästa trollkarlsfilm.
  • Sida:
  • 1
  • 2
Tid det tog att skapa denna sida: 0.46 sekunder