Välkommen, Besökare

Vilken film såg du senast?
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Vilken film såg du senast?

Re: Vilken film såg du senast? 15 feb 2013 17:20 #361

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja ett bättre manus hade inte varit helt fel. Tycker det är lite konstigt att Ridley gick med på att filma det, han borde veta bättre tycker jag.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Vilken film såg du senast? 17 feb 2013 23:08 #362

Jag håller med dig. Jag tror att Ridley Scott är för djupt ner i 3D-träsket och simmar vilket gör att han mer eller mindre skiter i vilket så länge det ser snyggt ut.
Ge upp 3D-bluffen och börja fokusera på filmer med riktigt manus, riktiga skådespelare och riktiga effekter. 3D kräver för mycket energi för så lite.

Re: Vilken film såg du senast? 18 feb 2013 12:47 #363

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja det känns ju väldigt kontraproduktivt att lägga tid på att klura ut vad som ser tufft ut när det kommer flygande mot tittaren istället för att lägga den tiden på sånt som spelar roll. Hör du Ridley? Skärp dig!

Re: Vilken film såg du senast? 20 feb 2013 10:56 #364

Tycker nog inte att den sög hästballe. Jag kan däremot hålla med om att manuset kunde varit starkare, men inte var den väl så dålig? Den håller sig ju inte mot ALIEN, men hur fan skulle någon film kunna göra det??
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Vilken film såg du senast? 20 feb 2013 15:46 #365

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Absolut ingen hästballe sugs av den filmen. Fast det är ju så synd att all den potential som projektet hade slutligen förvandlades till Prometheus. Men det finns ju som sagt fortfarande mycket att gilla med filmen och jag ska definitivt se den igen.

Re: Vilken film såg du senast? 20 feb 2013 22:33 #366

Jag hade kunnat gilla den om den inte för fem öre hade någonting alls med Alien att göra.
Filmen skulle kunna ha samma namn och allting men inte spela på att det är uppföljare till Alienfilmerna.
Prometheus är en jäkla skämshatt rent ut sagt!

Re: Vilken film såg du senast? 21 feb 2013 06:44 #367

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Oj oj, ord och inga visor. Gissar att du inte kommer titta på Prometheus igen.

Re: Vilken film såg du senast? 21 feb 2013 07:38 #368

Pappa Piraten skrev:
Jag hade kunnat gilla den om den inte för fem öre hade någonting alls med Alien att göra.

Det är precis det jag menar. Det går ju inte att ställa dem bredvid varandra eftersom man dessutom har nostalgi-boosten för ALIEN att slåss emot. Skulle säga att det är lite samma som Star Wars ep. 4-6 ställt mot ep. 1-3 faktiskt.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Vilken film såg du senast? 19 aug 2013 09:00 #369

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Såg äntligen The Hobbit för ett tag sedan. Helt ok rulle som kunde ha varit lite mer slimmad. Ser ändå fram emot uppföljaren. 3/5.

Re: Vilken film såg du senast? 19 aug 2013 12:07 #370

3/5 är ett lagomt betyg på en lagom bra film faktiskt. Flyktscenen i trollgrottan drog ned betyget en hel poäng i sig självt...
ffavs.wordpress.com

Re: Vilken film såg du senast? 19 aug 2013 12:37 #371

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja det var mest drygt. Högljutt och en massa ramlande. Och väldigt datoranimerat.

Re: Vilken film såg du senast? 20 aug 2013 07:59 #372

• Dahl
  • Ljudtekniker
Måste se om den snart, såg den på bio i vintras så jag har glömt en massa men den va riktigt bra tyckte jag
May the force be with you....

Re: Vilken film såg du senast? 20 aug 2013 08:10 #373

Jag var i somras inne i ett katastrof-films-race tack vare netflix fantastiska "du kanske gillar det här"-funktion.

Då såg jag på Collision Earth, en katastroffilm på en mycket smal budget. På grund av ett gigantiskt solutbrott så slungas Merkurius ur sin bana och in på kollosionskurs med jorden. Naturligtvis är detta fantastiskt farligt, men lika självklart är det att det finns en ensam person som har en fantastiskt lösning på detta, och ännu självklarare måste han fajtas själv mot militären och adminitrationen hos myndigheterna för att kunna rädda jorden.

Den var inte så bra... 2/7 planet-kometer.

...den var verkligen lågbudget...
ffavs.wordpress.com

Re: Vilken film såg du senast? 20 aug 2013 08:15 #374

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ha ha! Den verkar ju grymt bra. Hur har jag kunnat missa den bland Netflix fantastiska utbud?

Re: Vilken film såg du senast? 20 aug 2013 08:22 #375

• Dahl
  • Ljudtekniker
Netflix ä ganska bra faktiskt. Ska byta och testa viaplay nu tänkte jag och se om det är bättre som man hört att det ska va.

Själv såg jag Bäst före i söndags, den va ganska kul. Ger väl 3/5 på den.
Och dom 2 senaste Wallander har setts under semestern och det är en stark 4/5 på båda.

Re: Vilken film såg du senast? 20 aug 2013 08:42 #376

Dahl skrev:
Ska byta och testa viaplay nu tänkte jag och se om det är bättre som man hört att det ska va.

Vi har samma planer. Det känns som om man som vuxen tittar slut på Netflix efter ett tag, ungefär som med Discovery-paketet. Barnen blir å andra sidan helt hjärntvättade, så ett byte är bra av endast den anledningen.
ffavs.wordpress.com

Re: Vilken film såg du senast? 20 aug 2013 08:46 #377

• Dahl
  • Ljudtekniker
Haha, ja barnen har kollat mer på netflix än mig med hästlängder. Men det ska också sägas att dom har ett väldigt bra utbud för barn.

Re: Vilken film såg du senast? 20 aug 2013 08:46 #378

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Så det säger ni grabbar. Viaplay. Är det mer nytt där eller är det mycket gammal skåpmat där också? Inte för att det är så mycket fel på gamla grejer men ibland kan det vara kul att se något hyffsat färskt.

Re: Vilken film såg du senast? 20 aug 2013 08:49 #379

Det är lite nyare innehåll men också mer tv-program som jag förstått det eftersom viasat driver det. Om det är bra eller dåligt är upp till var och en, men generellt sett så uppfattar jag det som att Viaplays utbud är något fräshare. Framför allt så är det annat.
ffavs.wordpress.com

Re: Vilken film såg du senast? 20 aug 2013 08:59 #380

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja det finns ju en inbyggd app för Viaplay i nya TVn så man kanske skulle ta och testa en gratismånad och se hur det funkar. Verkar ju vara relativt nya grejer dom har om man kollar på deras hemsida.
Tid det tog att skapa denna sida: 0.48 sekunder