Välkommen, Besökare

Vilken film såg du senast?
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Vilken film såg du senast?

Vilken film såg du senast? 04 okt 2011 12:51 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Lite fantasilöst så drar jag igång en tråd som fanns på gamla filmapan igen.

Ge betyg och diskutera gärna.

Lejonkungen (Blu-Ray)
Kanonbild och fantastiskt ljud lyfter denna klassiska tecknade rulle. Ingen 5:a men väl en stark 4:a.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape
Senast ändrad: 04 okt 2011 12:52 av Gede.

Re: Vilken film såg du senast? 04 okt 2011 13:04 #2

The Way Back
Med bl.a Ed Harris och Colin Farrell.

Om en grupp fångar som flyr från en Gulag under andra världskriget och deras vandring genom Sibirien, Mongoliet och Kina.

Funkar som fredagsfilm. 3,5/5.

Boken av Slavomir Rawicz, Flykten från Stalins Läger, är bättre.
Det finns 10 sorters människor. Det som förstår binära tal och de som inte gör det.

Re: Vilken film såg du senast? 04 okt 2011 13:07 #3

Thor

Det känns att det sakta men säkert närmar sig en film med The Avengers.
Det känns som att Thor kastades ut på bioduken enbart för att föra The Avengers-franchisen framåt.
Filmen Thor är ganska platt, inget direkt djup i någonting faktiskt. Det enda som var intressant var Mjölner samt Förgöraren. Det hade varit kul att se hur och varför saker och ting är som de är.
Vill man på söndagen se en lättsam för att huvudet är för tungt så passar Thor perfekt!

Thor får 2/5 Åskhammare

Re: Vilken film såg du senast? 04 okt 2011 13:12 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Vad snål du är PP.

Thor tycker jag var riktigt fet. En 4:a i min bok, fast då är jag väääldigt snäll.

Re: Vilken film såg du senast? 04 okt 2011 20:00 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kom på att jag såg ju faktiskt Scott Pilgrim vs The World i helgen som gick. Helt klart bättre än vad jag hade förväntat. Väldigt tunt manus men jäklar vilken audiovisuell upplevelse, speciellt om man vuxit upp med 8-bitars konsoler. Stark 3:a av 5.

Re: Vilken film såg du senast? 05 okt 2011 09:47 #6

Min senaste film var "everything must go" med Will Ferrel.
Hygglig feel-good film.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Vilken film såg du senast? 05 okt 2011 23:28 #7

Eftertexterna till The Mist rullar precis nu.
Monster från en annan dimension lyckas ta sig igenom till vår värld och gör lite surt för byborna i en liten by i Amerikat. Det enda som var bra med filmen var när de fem personerna satte sig i bilen och flydde fältet, för att köra tills bensinen tog slut och få se vad som gömde sig i dimman, allt till vackert ackomanjerad stämsång.

:pinch: Varning: spoiler!

Så gissa nu vem eller vad denna frustrerande rulle bygger på? Kan det vara någon annan? Stephen King!
Snälla snälla snälla ni som regisserar filmer. Ge fan i att basera era filmer på Stephen Kings noveller eller romaner. De funkar bara i skriftform!! Så vitt jag vet så har inte någon lyckats göra Stephen Kings blaskor rättvisa, någonsin.

The Mist får 2/5 dimmonster.
Senast ändrad: 05 okt 2011 23:28 av Pappapiraten.

Re: Vilken film såg du senast? 06 okt 2011 06:28 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
The Mist hade potentialen att bli väldigt mycket bättre men tyvärr så slarvades den chansen bort. Håller med om att slutet är bäst, allt som utspelar sig innan är på gränsen till frustrerande. Kan tillägga att jag såg den svartvita versionen vilket jag tror höjde stämningen i filmen litegrann.

Re: Vilken film såg du senast? 06 okt 2011 18:36 #9

Håller absolut inte med. Frank Darabont var trött på alla dåliga skräckfilmer som gjordes och regisserade The Mist, som är en av de bästa skräckfilmerna som gjorts. Thomas Jane och Gay Harden är fantastiska. Filmen är en stark 4/5!

Thor tycker jag också var en riktigt fet superhjälte-film, och Chris Hemsworth kommer bli världens största stjärna. 4/5

Den senaste jag såg var Where the Wild Things Are (Till Vildingarnas Land). Hade jätteförväntningar men den var för konstig för sitt eget bästa. Jag gillar konstigt, men i det här fallet var det dåligt konstigt. 2/5

Re: Vilken film såg du senast? 08 okt 2011 11:47 #10

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Predator

80-tals action blir inte så mycket bättre än så här. Oneliners högt och lågt, stora puffror och allmänt röj i djungeln. Solkar 4:a av 5.

Re: Vilken film såg du senast? 08 okt 2011 13:01 #11

Nja, skulle nog ge Thor en 3a, om slutet varit bättre kanske 3.5. Dock får Natalie Portmans insats en svag 2. Hon var inte bra i denna filmen.
Det finns 10 sorters människor. Det som förstår binära tal och de som inte gör det.

Re: Vilken film såg du senast? 08 okt 2011 23:28 #12

Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten

En riktigt skön serie som tyvärr börjar sjunga på sista versen. Det har varit flera spännande äventyr men nu känns det som att piraterna greppar efter halmstrån till skillnad från saker som glimmar. Det enda som är bestående är Jack Sparrow, han är lika packad, lika knäpp och lika brilljant som alltid och det känns tryggt.

Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten har potential till att kunna vara riktigt bra men faller tyvärr på ett jäkligt snålt manus. Det finns inget utrymme för skådespelarna att pröva sina roller. En piratkapten som har dille på voodoo borde inte vara svårt att bygga på. Här får detta inget fokus alls tyvärr. Del fyra av Jack Sparrows alla äventyr når inte riktigt fram, den faller tyvärr ganska pladask redan efter startskottet.

Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten får 2/5 benknotor.

Re: Vilken film såg du senast? 09 okt 2011 10:30 #13

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Transformers (Blu-Ray)

Robotar som slåss är ju så klart aldrig fel men nu när man inte är lika impad av specialeffekterna (även om dom fortfarande är mycket bra) så lyser det kassa skådespeleriet och tunna manuset igenom. Men den fina bilden, det tunga ljudet och fläskiga actionscener gör ändå att filmen förtjänar 3 av 5 i betyg.

Re: Vilken film såg du senast? 10 okt 2011 11:14 #14

Såg på Transformers: Revenge of the fallen i lördags och Transformers: Dark of the moon igår.
Revenge of the fallen har inte ändrat sig sen sist, tre Jar-Jar Binks i plåtskal och stora robotar i öknen ackompanjerat av Shias "nonononono" och Megans tafatta klumpedunslöpning över sista kvarten.

Dark of the moon var åtminstone ett litet steg uppåt i den meningen att det nu bara var två Jar-Jar med i filmen. Annars är det mycket same ol' same ol'. T.om. Megans Fox ersättare var same ol'...
MEN: MÅNGA feta actionscener och specialeffekter vilket förmodligen är den största behållningen i alla tre filmer egentligen.

Dessvärre blev jag aldrig riktigt orolig för att jorden skulle förslavar och gå under...
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Vilken film såg du senast? 10 okt 2011 18:10 #15

• Dahl
  • Ljudtekniker
Nu har även jag fått tummen ur och sett Thor. Jag gillade den, skulle gärna se en 2:a och en 3:a också för den delen

4 av 5 lätt
May the force be with you....

Re: Vilken film såg du senast? 10 okt 2011 22:24 #16

Trolljägaren.

I lördagsnatt skulle jag se den berömda och lovade Trolljägaren. Jag somnade.
Jag vet inte riktigt vad det säger om filmen i sig.
Den var säkert underhållande på ett norskt charmigt sätt sådär.
"Åh nei åh nei! Vi må ikke skyutte ryunt i gröndjongeln här och glutte efter trollen dem!
Nä de må vare bättre om vi bare hade det litt morsamt insteen"

Inte fasen vet jag hur man skriver norska, men visst var det likt?!?

Trolljägaren får 2,5/5 fotoblixtar.

Re: Vilken film såg du senast? 11 okt 2011 06:19 #17

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jättebra norska där Pappa P, jag tycker att den ser mycket autentisk ut.

Trist att Trolljägaren inte föll dig i smaken, personligen så tycker jag att den verkar mycket underhållande och jag ska definitivt se den någon gång framöver.

Re: Vilken film såg du senast? 11 okt 2011 18:56 #18

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Marcus skrev:

stora robotar i öknen ackompanjerat av Shias "nonononono"

Re: Vilken film såg du senast? 13 okt 2011 01:15 #19

• Dahl
  • Ljudtekniker
Pirates of the carribean, in stranger tide.

Såg den nu precis, blev besviken. Trodde den skulle vara mera som dom tidigare filmerna men den var annorlunda kändes det som, inte pirates andan liksom.
Nej det blir bara 2 av 5 sjörövarskepp av mig.
May the force be with you....

Re: Vilken film såg du senast? 13 okt 2011 06:20 #20

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ingen som verkar nöjd med nya Pirates-filmen. Jag tycker iofs att det bara är den första som är något att ha så jag hade inget direkt sug att se en fjärde piratfilm.
Tid det tog att skapa denna sida: 0.42 sekunder