Välkommen, Besökare

Filmrykten!
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Filmrykten!

Filmrykten! 28 okt 2011 08:21 #1

• Zynad
  • Kaffeansvarig
  • I hate apple!
Det här är väl inte så mycket rykten som halvbekräftelse men ändå!

www.expressen.se/noje/1.2604883/spielber...-och-jurassic-park-4

Vad tycker ni?
Long live play!
Playstation 3!

Re: Filmrykten! 28 okt 2011 08:27 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Coolt om det är sant. Fast det här var ju lite oroväckande:

George har ansvaret för att knäcka berättelsen. Han har gjort alla fyra filmerna. Han arbetar med "Indy V". Jag lämnar det till George att komma på en bra story, säger Spielberg till Empire, rapporterar ABCnews.com.

Lucas får ta sig i kragen så vi inte får en till Crystal Skull.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Filmrykten! 28 okt 2011 08:33 #3

• Zynad
  • Kaffeansvarig
  • I hate apple!
Fast jag tyckte inte Crystal Skull var SÅ dålig om man jämför med de andra, tyckte ändå det var en helt okej fortsättning
Long live play!
Playstation 3!

Re: Filmrykten! 28 okt 2011 08:41 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Nej den var väl ingen katastrof. Bara väldigt mycket sämre än dom tre första.

Re: Filmrykten! 28 okt 2011 09:50 #5

Jurassic park IV har det väl varit snack om ett ganska bra tag?!?
Hoppas bara att det inte blir en trea till... hutter hutter
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Filmrykten! 28 okt 2011 11:18 #6

• Gylhian
  • Stuntman
Marcus skrev:
Jurassic park IV har det väl varit snack om ett ganska bra tag?!?
Hoppas bara att det inte blir en trea till... hutter hutter

"We have a better story for four than we had for three..." - Spielberg
Vi kan alltid hoppas.

Re: Filmrykten! 28 okt 2011 11:18 #7

• Gylhian
  • Stuntman
Intervjun i Empire med herr Spielberg är riktigt rolig.

"What people really jumped at was Indy climbing into a refrigerator and getting blown into the sky by an atom-bomb blast. Blame me. Don't blame George. That was my silly idea. People stopped saying "jump the shark". They now say, "nuked the fridge". I'm proud of that. I'm glad I was able to bring that into popular culture."

Re: Filmrykten! 28 okt 2011 11:28 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Tänder ett ljus och ber till filmgudarna att Indy 5 och JP 4 blir bättre än sina närmsta föregångare. Only time will tell, som dom säger i andra länder.

Frysscenen är mest bara kul. Finns mycket annat att störa sig på i Indy 4.

Re: Filmrykten! 28 okt 2011 11:36 #9

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Skulle vilja ha lite utveckling på detta månadsgamla ryktet:

However, we've now heard it from multiple independent sources, including reliable industry insiders, so.... Sources are telling us that director James Cameron has been (or it about to begin) working on a new high-def transfer and master of The Abyss, presumably for eventual Blu-ray Disc release. As many of you know, The Abyss is a title that doesn't even have an anamorphic widescreen DVD release (neither does True Lies for that matter) so it's LONG overdue.

Ge mig!

Re: Filmrykten! 28 okt 2011 14:42 #10

Kanske skall se någon av dem ikväll?
...nä, vi tar en sång istället.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Filmrykten! 28 okt 2011 20:06 #11

• Gylhian
  • Stuntman
Gede skrev:
Skulle vilja ha lite utveckling på detta månadsgamla ryktet:

However, we've now heard it from multiple independent sources, including reliable industry insiders, so.... Sources are telling us that director James Cameron has been (or it about to begin) working on a new high-def transfer and master of The Abyss, presumably for eventual Blu-ray Disc release. As many of you know, The Abyss is a title that doesn't even have an anamorphic widescreen DVD release (neither does True Lies for that matter) so it's LONG overdue.

Ge mig!

Om Jim jobbar med transfern till The Abyss så är det nog först och främst för att göra om den till 3D för bio och i andrahand en BD-release.

Re: Filmrykten! 28 okt 2011 20:48 #12

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Vad är det för hemskt du pratar? Hoppas verkligen att du inte rätt i denna hemska framtidsprofetia. The Abyss på BD nu!

Re: Filmrykten! 28 okt 2011 21:08 #13

Han kommer lägga in en massa nytt digitalt så att filmen blir precis som han hade tänkt när filmen gjordes men då tekniken inte tillät det.
Jag ser fram emot dansande bläckfiskar och Hoki-stim som simmar synkroniserat.
ffavs.wordpress.com

Re: Filmrykten! 28 okt 2011 21:12 #14

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Låter underbart. Hade varit kul om han kunde klämma in lite fjärtande neontetror också.

Re: Filmrykten! 28 okt 2011 22:52 #15

Zynad min käre vän...ta aldrig någonting som Expressen skriver som en sanning eller ens som en informationskälla. De skulle lika gärna kunna skriva någonting i stil med att Optimus Prime har skrivit ett manus som ska bli den femte filmen i Millenium-trilogin. Ungefär så mycket trovärdighet har Expressen. Avskyr Expressen och Aftonhoran...lögn, osanningar och noll yrkesetik enligt min mening.

Förlåt för mitt inlägg...OT!
Följande användare sa Tack så mycket: Gylhian

Re: Filmrykten! 29 okt 2011 07:25 #16

• Gylhian
  • Stuntman
Marcus skrev:
Han kommer lägga in en massa nytt digitalt så att filmen blir precis som han hade tänkt när filmen gjordes men då tekniken inte tillät det.
Jag ser fram emot dansande bläckfiskar och Hoki-stim som simmar synkroniserat.

Det är inte George "ändrar på alla mina filmer var femte år" Lucas vi pratar om.

Re: Filmrykten! 29 okt 2011 08:46 #17

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Gylhian skrev:

Det är inte George "ändrar på alla mina filmer var femte år" Lucas vi pratar om.

Och det är vi evigt tacksamma för. Vi får hoppas och tro att Cameron aldrig tappar kontakten med verkligheten som Lucas bevisligen har gjort.
Senast ändrad: 29 okt 2011 10:10 av Gede. Anledning: kvot

Re: Filmrykten! 29 okt 2011 09:19 #18

Gylhian skrev:

Nej förvisso, han heter inte Lucas, men för min del känns det som om de restaurerar och gör filmen top notch i alla aspekter, så kommer de också vilja göra "nutida" sea creatures också... det kan gå jättefel som jag ser det...
ffavs.wordpress.com

Re: Filmrykten! 07 dec 2011 06:32 #19

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Aintitcoolnews rapporerar att allas våran Robocop (Peter Weller) antagligen ska vara med i J.J Abrams kommande Star Trek-film. Tummen upp på det från mig.

Re: Filmrykten! 07 dec 2011 08:40 #20

Är inte han jättegammal nu?? Han var väl typ 40 när de gjorde Robocop... Inte för att det blir sämre.
ffavs.wordpress.com
Tid det tog att skapa denna sida: 0.95 sekunder